logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۳
[ شناسه خبر : ۳۸۱۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
با حضور مردم ولایت‌مدار زنجان در ۱۴ خرداد ماه انجام شد؛

حرکت دسته عزاداری در سالروز ارتحال امام(ره)

حرکت-دسته-عزاداری-در-سالروز-ارتحال-امام(ره)-
مراسم ارتحال امام(ره) با حضور جمعیت عظیمی از مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور زنجان با حرکت دسته عزاداری در روز ۱۴ خرداد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» مراسم بزرگداشت ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران یاور مظلومان و مستضعفان در گوشه گوشه کشور عزیمان ایران و هم‌زمان با آن در اقصی نقاط استان زنجان برگزار شد.

بیشتر بخوانید

حرکت دسته عزاداری به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) از حسینیه اعظم زنجان نیز در چینش برنامه‌های این استان به مناسبت سالگرد ارتحال امام(ره) قرار داشت، عاشقان مکتب امام راحل در این مراسم حضور پرشور داشتند.

هر چند این مراسم پر فیض هر ساله در جای جای استان زنجان با شکوه بیشتر برگزار می‌شود اما امسال به دلیل شهادت آیت‌الله رئیسی فضای معنوی خاصی در این دسته عزاداری حاکم بود.

با این حال دسته عزاداری با حضور خیل عظیم مردم شهید‌پرور استان زنجان آغاز شد و مداحان به نوحه سرایی پرداختند.

امام راحل یک مرد الهی بود

حجت‌الاسلام محسن قنبریان در ادامه این مراسم با بیان اینکه‌ شهید جمهور و شهدای خدمت برای  خدمت به مردم و در راه خدمت‌رسانی به کشور و ملت به درجه رفیع شهادت نائل آمدند اظهار کرد: علیه شهدای خدمت در جامعه فضاسازی‌هایی از جانب دشمنان نظام انجام شد ولی مردم همیشه در صحنه و فهیم ایران نسبت به جو و فضاسازی‌های ناحق علیه خدمتگزاران ملت آگاهی و بصیرت لازم دارند و دروغ‌ها و شایعه‌های آنان را باور نکردند.

وی با بیان اینکه شهید سردار سلیمانی نیز تربیت شده مکتب امام راحل بود و کسی باور نمی‌کرد این مرد خستگی‌ناپذیر  چه کارهای ارزشمندی برای انقلاب و ملت عزیز انجام داده است، ابراز کرد: این شهید بزرگوار هیچ چشم داشتی نسبت به اضافه حقوق و خود نداشتند و خاکی و مردمی در بین مردم و برای حل شدن مشکلات مردم حضور فعال داشتند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه وقتی مسائل و خدمت‌رسانی شاگردان امام راحل در جامعه مشخص شود و کارهای ارزشمند افراد مختلف تربیت یافته مکتب امام راحل در جامعه معلوم و معرفی شود ایمان و اعتقادات در جامعه چند برابر می‌شود افزود: هنوز هم در این معدن پر بها و ارزشمند انسان‌هایی ارزشمندی وجود دارد که سعی نمی‌کنند کارهای و خدمات ارائه شده را به رخ بکشند و در مقابل دوربین‌ها به حالت  نمایشی اقدامات خود را بیان کنند این افراد  برای رضای خدا و ملت کارها را در خفا انجام می‌دهند و این کارها ارزش الهی دارد و بعد از مرگ افراد اقدامات مهم آنها در جامعه رونمایی می‌شود و پی خواهیم برد چه انسان‌‌های مهمی را از دست داده‌ایم. 

وی با اشاره به اینکه امام راحل دیندار و دنیا شناس واقعی بود و ایشان نمونه یک عارفی بود که دنیای مردم را رها نکرد و برای بهتر و پیشرفت آن تلاش‌های وسیع انجام داد گفت: ایشان آلوده دنیا نبودند و اجاره ندادند دنیای مردم به دست روباه صفتان در آید.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: امام خمینی(ره) دست طمع‌کاران و گرگ‌ها به جامعه را با تدابیر درست خود کوتاه کرد و این طبق مکتب پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) بود.

قنبریان گفت: جمع بین دین و دنیا مهم است و رها کردن یکی از موارد باعث کاستی‌های جبران ناپذیر در جامعه خواهد شد.

وی گفت: امام راحل دست معاویه صفتان  و گرگ صفتان را از جامعه کوتاه کرد چرا که آگاه بودند چگونه این افراد مردم را در جامعه دریده و آنان را عذاب می‌دهند.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: امام راحل یک مرد الهی بود که دین و دنیا را توانست در کنار هم به صورت یکجا جمع آوری کرده و به این مهم اشاره کنند و به جهان معرفی کنند و این نمونه‌ای از دستاوردهای امام راحل است.

وی گفت: مقام معظم رهبری نیز زندگی و منش امام راحل را دارند و مانند ایشان در تمام امور و عرصه‌ها توجه لازم را دارند.

نام امام همچنان در تاریخ زنده است

در ادامه حجت‌الاسلام علی ناصر با بیان اینکه ۱۴ خرداد امام راحل از دنیا رفت و دشمنان فکر می‌کردند فاتحه نظام و انقلاب خوانده شده است اظهار کرد: دشمنان نقشه‌های شومی بر علیه ایران و انقلاب نوپای آن در نظر داشتند اما عزیز دیگری سکاندار کشتی انقلاب را به دست گرفت و هدف امام راحل را هدایت کرد.

وی ابراز کرد: کشور ایران در دنیای کنونی به برکت امام راحل و خون شهیدان حرفی برای گفتن دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: نام امام همچنان در تاریخ زنده است و ۱۴ خرداد بهانه‌ای است تا امام راحل را بیشتر و بهتر بشناسیم. امامی که دشمن بخاطر او هزینه می‌کند تا از ذهن‌ها پاک شود و موفق هم نخواهد شد.

 

امام راحل را تمام جهان می‌شناسند

با تمام این‌ها تمام نسل‌های انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) را می‌شناسند، با این وجود در میان خیل عظیمی از جمعیت که برای سالگرد امام راحل دور هم جمع شده بودند پیر مرده 75 ساله به چشم می‌خورد از ایشان درباره اینکه امام خمینی را می‌شناسند سوال پرسیدم اظهار کرد: امام راحل را تمام جهان می‌شناسند و امام برای کل جهان درس انقلابی داد و آن این بود در سایه وحدت و مشارکت مردم است که می‌توان نظامی مطمئن و مستقل خلق کرد آن نظام جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: برای اینکه انقلاب اسلامی تبدیل به انقلاب شود هزاران نفر با نثار جان خود آن را بیمه کردند و اکنون که تبدیل به یک کشور واحد و قدرتمند شدیم همه به برکت رهنمودهای امام راحل و شاگردان مکتب ایشان است.

در آن سوی جمعیت نوجوان را دیدم که پیشانی بنده سرباز خمینی‌ام را بر پیشانی خود بسته بود رفتم جلوتر و او پرسیدم معنی جمله‌ای که روی پیشانی بندت داری چیست اظهار کرد: یعنی نوجوانان و جوانان کشورمان ایران امام راحل را الگوی خود قرار دهند و برای پیشرفت کشور تلاش کنند.

وی ابراز کرد: پدر و مادر من از امام خمینی(ره) و اقدامات مهمی که برای کشور انجام داده بود تعریف کرده و من خود را سرباز امام خمینی(ره) می‌دانم و چنانچه شهدای هشت سال دفاع مقدس نیز سربازان امام زمان(عج) و امام راحل بودند.

نوجوان حاضر در مراسم گفت: امام خمینی شاگردان زیادی تربیت کردند و تحویل انقلاب دادند که نمونه بارز آن شهيد آیت‌الله رئیسی شهيد جمهور کشور است.

یکی از محورهای اساسی اهمیت و ضرورت خدمت به مردم نوع تعامل میان دولت‌مردان و ملت است که امام راحل نسبت به اين مهم حساس بودند و خدمت‌رسانی به مردم را به مسئولان و کارگزاران به ملت توصیه فرموند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر