logo
امروز : سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۳
[ شناسه خبر : ۳۸۱۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مبارز انقلابی و رزمنده دوران دفاع مقدس:

حضرت روح‌الله را امام یافتیم+ فیلم

حضرت-روح‌الله-را-امام-یافتیم+-فیلم
مبارز انقلابی و رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه کسی امام(ره) را به ما امام معرفی نکرد گفت: ما حضرت روح الله را از نظر قلبی، دینی، اعتقادی، عملی و هم رساله‌ای امام پیدا کردیم و با جان و دل با عنوان امام خطاب می‌کردیم.

سید علاءالدین موسوی‌مرادی در گفتگو با خبرنگار «موج رسا» با بیان اینکه در دوران قبل از انقلاب در سیستم دانشجویی کمتر در رابطه با حضرت امام موضوعاتی مطرح می‌شد بیشتر نظرات با دکتر شریعتی و شهید مطهری بود اظهار کرد: در جایی کتاب کشف‌الاسرار حضرت امام(ره) را دیدم و از سوابق حضرت امام نیز از لحاظ انقلاب و جریان ۱۵ خرداد اطلاع داشتم.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در کتاب کشف‌الاسرار بیشتر نوع قلم مطرح بود که بسیار بالاتر از همه کتاب‌هایی که خوانده بودم، دیدم افزود: متن، نوع نوشته و نوع استنباط این کتاب بالاتر از همه کتاب‌هایی بود که خوانده بودم و بعد از خواندن این کتاب به حضرت امام راحل خیلی علاقمند شدم.

مبارز انقلابی و رزمنده دوران دفاع مقدس با تاکید براینکه بعد از این اتفاق تصمیم گرفتم که امام را به عنوان مرجع تقلید خود انتخاب کنم ادامه داد: امام را از نزدیک زیارت نکردم ولی استدلالم این بود ما ائمه و پیامبر(ص) را ندیدیم ولی شیعه هستیم باید راهی را که برایمان ترسیم شده باید انجام دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه چندین بار به استان قم رفتم ولی قسمت نشد امام راحل را زیارت کنم ادامه داد: ما امام راحل را امام پیدا کردیم کسی امام(ره) را به ما امام معرفی نکرد.

وی با بیان اینکه ما امام را از نظر قلبی، دینی، اعتقادی، عملی و هم رساله‌ای امام پیدا کردیم و عنوان امام را با جان و دل خطاب می‌کردیم عنوان کرد: در آن زمان امامتی که برای یک جامعه متصور بود، اتفاق افتاد.

موسوی با بیان اینکه کتاب‌های دکتر شریعتی را که در مورد امام و امامت مطالعه کرده بودم و هر چیزی که نوشته بودند تبلور آن در امام خمینی(ره) بود خاطر نشان کرد: کتاب‌های دیگری از جلال‌الدین فارسی مطالعه داشتم و یا کتاب‌هایی در خصوص سیر تکاملی جهاد را خوانده بودم انگار که همه آنها در امام راحل متبلور بود.

وی با بیان اینکه همه این یقین‌ها در مورد امام راحل برای ما بدون تردید و بدون سوال اتفاق افتاد خاطر نشان کرد: امام خامنه‌ای را نیز ما امام پیدا کردیم و این تلقینی نیست ما زنده‌ایم و با زنده بودن امام خامنه‌ای را نیز امام پیدا کردیم.

مبارز انقلابی و رزمنده دوران دفاع مقدس با انتقاد از اینکه در استان زنجان کار تبلیغاتی خوب و درست در رابطه به شناخت امام راحل انجام نشده است و نتیجه آن این است که ما یک امام و یک مردم مظلوم در استان زنجان داریم خاطر نشان کرد: مردم با امام راحل و مقام معظم رهبری رابطه دلی دارند ولی در این میان ما مظلومیت شناختی را داریم که باید این موضوع مد نظر قرار گرفته و نسبت به رفع آن اقدام شود.

وی با بیان اینکه نمونه بازر این اتفاق را می‌تواند در عملکرد برخی از مسئولان مشاهده کرد که مسئولی در حیطه وظایف خود خوب عمل نمی‌کند و موجب وقوع مظلومیت شناختی می‌شود ادامه داد: یکی از این موارد به این موضوع بر می‌گردد و موضوع دیگر هم نبود حلقه معرفتی است در حالی که در مساجد می‌توانیم حلقه شناختی و معرفتی داشته باشیم.

مبارز انقلابی و رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه در حال حاضر سیر مطالعاتی بسیار ضعیف شده است ادامه داد: برخی از مسائل امروز رابطه بین امام و امت را تخریب می‌کند که فضای مجازی یکی از این موارد است.

وی با اشاره به معضل انقطاع فرهنگی در جوامع امروزی گفت: یکی از راه‌های رفع مشکل انقطاع فرهنگی استفاده از ظرفیت نخبگان جامعه است و این باید در سطح کلان کشوری اتفاق بیفتد و تا همه استان‌ها از این ظرفیت استفاده کرده و یک حرکت علمی توسط این قشر در سطح کشور را شاهد باشیم.

موسوی با تاکید براینکه بنده در برابر فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند که «یک کشور اسلامی باید دارای فضای علمی باشد» سر تعظیم خم می‌کنم ادامه داد: فضای علمی باید در یک کشور اسلامی حاکم باشد و الان حضور شرکت‌های دانش‌بنیان‌ ایده بسیار خوبی است و همه باید برای پیشرفت کشور به این سمت حرکت کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در کشور ما وجود دارد عنوان کرد: استفاده از این ظرفیت‌ها اگر با هم‌افزایی اتفاق بیفتد خیلی از کارها رو به راه خواهد بود.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر