logo
امروز : یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۲
[ شناسه خبر : ۳۸۱۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
یادداشت؛

ساخت حرم سند توانایی معماران برای آیندگان باشد

ساخت-حرم-سند-توانایی-معماران-برای-آیندگان-باشد-
ساخت حرم فقط به عنوان سند توانایی معماران، برای آیندگان باشد، وگرنه اساسا نمایانگر سیره حضرت امام خمینی، نظام انقلابی ایشان نیست.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» پرسیدم که میراث حضرت امام خمینی به جز اندیشه، راه و دستاوردهای ایشان چیز دیگری است؟ مگر اسلام و پیاده شدن «احکام الهی» بزرگترین دغدغه امام نبود؟

بیشتر بخوانید

بزرگواران موسسه...!! در سه دهه اخیر چند بار نسبت به رعایت احکام الهی در جامعه حساسیت نشان دادید؟ حتماً اطلاع دارید کسی را که شما برای ریاست آن کم نگذاشتید، امروز از منفورترین سیاستمداران کشور نزد مردم است، آیا برای این جفا در حق مردم، عذرخواهی کردید؟ امام نسبت به «حقوق مردم» حساس بود، چرا شما با انصار فتنه و شورش کنندگان بر علیه رای مردم در ۸۸ مرزبندی نداشتید؟ حرف ولی‌فقیه را قبول داشتید یا...؟  

کسی که فرد مؤثر در نشست شنبه بعد از انتخابات ٨٨ در دفتر مرحوم... بود و کسی که ساعت‌ها وقت می‌گذارد تا جناب ظریف را راضی به نامزدی ریاست جمهوری کند، یکی از عناصر جریان‌های سیاسی است و به‌ عنوان شهروند حق دارد مانند دیگران درباره مسائل مختلف اظهار نظر کند، ولی نمی‌تواند از جایگاه امام رحمت‌الله سخن بگوید!  ممکن است بگویید ما می‌خواهیم با همه جریانات باشیم بر فرض قبول این سخن، چرا عمدتا ظرفیت جماران، بیت امام، موسسه و حرم در اختیار یک جریان سیاسی خاص است؟ چرا شما سراغ اقشار انقلابی و بسیجی و مسجدی عادی نمی‌روید؟ اصلا چرا به میان مردم عادی نمی‌روید؟

مگر امام با لیبرال‌ها و غرب زده‌ها شدیداً زاویه نداشت پس چرا شما نه تنها مرزبندی روشنی با ایشان ندارید بلکه...؟

 مگر امام نسبت به حریم محرم و نامحرم و عفاف و حجاب عمیقاً حساس نبودند پس چرا در جریان فتنه عریانی و فحشا واکنش جدی از حضرات مدعی راه امام دیده نشد؟ ممکن است شما مانند اغلب غرب‌گرایان بگویید در مورد حجاب باید کار فرهنگی کرد؛ خوب خود شما و دوستان شما که موسسات فرهنگی گوناگونی در ید قدرت دارید! چند بار مبانی حجاب اسلامی را برای مردم تبیین کردید؟

 هنگامی که بنای مرقد عزیز قلب‌ مردم حضرت امام خمینی رحمت‌الله، با تزیین‌هایی مخصوص که خارج از عرف مشی امام و ناهمگون با بیت امام در جماران آراسته شد، یاد مردم افتادند؟

 نمی‌دانم؛ «شاید» ساخت حرم فقط به عنوان سند توانایی معماران، برای آیندگان باشد، وگرنه اساسا نمایانگر سیره حضرت امام خمینی، نظام انقلابی ایشان نیست... البته فایده‌ی این دست اقدامات و ساختمان‌ها، بهانه‌ای است که دشمن جمهوری اسلامی برای تبلیغ علیه انقلاب و ادراک‌سازی آن برای برخی ظاهر بین، استفاده می‌برد. 

فاطمه الماسی

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۵
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۹
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴