logo
امروز : دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۶
[ شناسه خبر : ۳۸۱۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان زنجان:

هوای زنجان بارانی می‌شود

هوای-زنجان-بارانی-می‌شود-
کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان زنجان گفت: به سبب عبور امواج ضعیفی از جو استان، شاهد رگبارهای پراکنده باران و رعد و برق به‌ ویژه در ارتفاعات استان خواهیم بود.

الهام نجفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه هوای استان امروز صاف و در برخی مناطق غبارآلود خواهد بود که در بعد از ظهر با وزش باد نیز همراه خواهد شد اظهار کرد: این شرایط جوی کماکان تا عصر روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت؛ اما از اواخر روز سه‌شنبه تا پایان هفته، به سبب عبور امواج ضعیفی از جو استان، شاهد رگبارهای پراکنده باران و رعد و برق به‌ ویژه در ارتفاعات استان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه با توجه به ماهیت همرفتی سامانه، احتمال بارش شدید به شکل محلی و محدود دور از انتظار نخواهد بود افزود: در همین رابطه، هشدار هواشناسی سطح زرد شماره 11 نیز صادر شده است. از نظر دمایی، تا روز سه‌شنبه هوای نسبتا خنکی در استان استقرار خواهد داشت؛ هرچند، اواخر هفته شاهد افزایش تدریجی در دمای هوا خواهیم بود.

 کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان زنجان ابراز کرد: منطقه اثر زنجان، ابهر، ایجرود، خدابنده، خرمدره، سلطانیه، ماهنشان و ارتفاعات طارم است و احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی‌شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، خطر اثابت صاعقه و آسیب به سازه‌های کم استحکام در اثر وزش باد وجود دارد همشهریان دقت لازم داشته باشند.

 نجفی اضافه کرد: طی شبانه روز گذشته شهر سجاس با ۶ درجه کمترین و روستای چورزق با ۴۴ درجه سانتیگراد بیشترین دمای استان را ثبت کرده‌اند.

وی عنوان کرد: دمای فعلی شهر زنجان ۱۸ درجه سانتیگراد است که نسبت به روز گذشته سه درجه کاهش داشته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۰ و ۳۲ درجه، ابهر ۱۴ و ۳۵ درجه، خرمدره ۱۳ و ۳۴ درجه، آب‌بر ۲۱ و ۴۱ درجه، قیدار ۱۱ و ۳۷ درجه،‌ گرماب ۶ و ۳۲ درجه،‌ سلطانیه ۱۰ و ۳۱ درجه و ماهنشان ۱۵ و ۳۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.  

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر