logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۸
[ شناسه خبر : ۳۸۱۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر‌کل کمیته امداد استان زنجان:

جهیزیه نوعروسان تحت پوشش زنجانی تامین شد

جهیزیه-نوعروسان-تحت-پوشش-زنجانی-تامین-شد-
مدیر‌کل کمیته امداد استان زنجان گفت: سال گذشته 569 مورد جهیزیه نوعروس و کمک هزینه ازدواج به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد به ارزش بیش از 19 میلیارد تومان تأمین شد.

روح‌اله صالحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: فراهم کردن زمینه ازدواج زوج‌های نیازمند تحت حمایت کمیته امداد از طریق آموزش‌های فکری و فرهنگی، پرداخت کمک هزینه ازدواج و اهدای جهیزیه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی به منظور ترویج ازدواج آسان از اقدامات و برنامه‌های مهم این نهاد است. 

بیشتر بخوانید

 وی افزود: هر سری از این جهیزیه‌ها شامل اقلام اساسی زندگی مانند یخچال، اجاق‌گاز، ماشین لباسشویی، جاروبرقی و تلویزیون از نوع تولیدات داخلی است که به زوج‌های جوان اهدا می‌شود.  

مدیر‌کل کمیته امداد استان زنجان عنوان کرد: دوره‌های آشنایی با سبک زندگی دینی و اسلامی، اصول و مهارت‌های زندگی مشترک، مدیریت اقتصاد خانواده و شناخت احکام اولیه خانواده نیز به زوج‌های جوان ارائه می‌شود.  

وی ادامه داد: کمیته امداد استان زنجان با ارائه خدمات حمایتی به نوعروسان تحت حمایت تلاش دارد تا علاوه بر تسهیل در امر ازدواج، گرمابخش کانون خانوار آن‌ها نیز باشد. 

صالحی با اشاره به اینکه فراهم ساختن زمینه‌های ازدواج و استحکام بنیان خانوار تحت حمایت را جزو اساسی‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است، تصریح کرد: با مشارکت گسترده مردم و خیّران، شاهد شور همدلی در کمک به خانواده‌های نیازمند باشیم. هر خانواده تحت پوشش این نهاد که وضعیت درآمدی آن به حداقل حقوق قانون کار برسد از چرخه مدد‌رسانی خارج می‌شود.  

وی اظهار داشت: ارائه کمک هزینه جهیزیه با استفاده از ظرفیت مراکز نیکوکاری و خیریه‌های فعال در این بخش از برنامه‌های دیگر این نهاد در سطح استان بوده و تلاش می‌کنیم بخشی از منابع مورد نیاز برای ارائه خدمات در حوزه ازدواج از این طریق تامین شود.

مدیر‌کل کمیته امداد استان زنجان خاطرنشان کرد: پایان سال گذشته نفرات نیازمند جهیزیه پشت نوبتی صفر شد و از ابتدای امسال هم در نظر داریم افرادی که ازدواج کردند و نیازمند جهیزیه هستند امکانات لازم و اقلام مورد نیاز برای آن‌ها فراهم شود.        


 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر