logo
امروز : یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۹
[ شناسه خبر : ۳۸۱۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
همسر شهید احمد یوسفی در گفتگو با موج‌رسا:

شخصیت امام(ره) منعکس کننده سیره ائمه اطهار(ع) است

شخصیت-امام(ره)-منعکس-کننده-سیره-ائمه-اطهار(ع)-است-
همسر شهید احمد یوسفی گفت: امام خمینی (ره) تفکرات عمیقی نسبت به مسائل موجود در کشور داشتند و می‌توان گفت که جلوتر از زمان حرکت می‌کردند و شخصیت امام راحل منعکس کننده سیره ائمه اطهار (ع) است.

سید فخرالسادات موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه امام خمینی (ره) تفکرات عمیقی نسبت به مسائل موجود در کشور داشتند و می‌توان گفت که جلوتر از زمان حرکت می‌کردند اظهار کرد: ایشان انسانی چند بعدی بودند و نسبت به تمام مشکلات و ناهمواری‌های موجود آگاهی و بصیرت کامل داشتند و راهکارهای مناسبی در زمان مواجه شدن با مشکلات ارائه می‌دادند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه تفکرات امام راحل یک تفکر اسلامی بود، وضعیت زندگی خیلی ساده ایشان و سیره که در تمام امور جامعه آن را الگو رفتاری و اخلاقی خود می‌دانستند سیره اطاعت از ائمه اطهار (ع) بود ابراز کرد: زمانی که امام راحل سخنرانی می‌کردند دریافت‌های شیوا و صریح از بیانات گهربار ایشان به دست می‌آمد و آرامش خاص در کلام ایشان موج می‌زد که امیدبخشی به جامعه را در برداشت.

 

همسر شهید احمد یوسفی با بیان اینکه به عنوان یک فرد انقلابی سعی داشتیم تفکرات امام راحل را تا جایی که امکان دارد در زندگی به عنوان الگو قرار دهیم چرا که ایشان بهترین الگو در زندگی است افزود: از طرفی امام راحل بهترین الگو برای نسل‌های جدید انقلاب است و ایشان به تعبیر زیباتر مرد قرن بود و این تعبیر از طرف بنده نیست بلکه از طرف شاگردان و نزدیکان به ایشان است و نباید نادیده گرفت چرا که حرف ایشان حرف قرن بود ایشان فردی بودند که از ائمه اطهار (ع) پیروی داشتند و در زندگی سیره ایشان را پیمودند و شاگردان والامقامی برای زنده نگه داشتن آرمان‌های انقلاب تحویل جامعه دادند و این شاگردان تربیت یافته مکتب امام خمینی(ره) هستند افرادی چون رجابی، باهنر، بهشتی، صیاد شیرازی، حاج قاسم سلیمانی و شهید جمهور است.

موسوی ادامه داد: حرف امام حرف مردم درد کشیده بود و امام خود را خدمتگزار مردم می‌دانست و این خشوع و فروتنی ایشان را می‌رساند.

وی گفت: جوانان بسیاری برای دفاع از کشور به دستور پیر جماران در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند شهدا حرف امام را برای خود حجت و چراغ راه خود می‌دانستند امام راحل فراتر از زمان حرکت می‌کرد و همین امر در امورات مختلف کشور راهگشا بود و شخصیت امام راحل منعکس کننده سیره ائمه اطهار (ع) است.

همسر شهید احمد یوسفی ادامه داد؛: امام خمینی (ره) منش و رفتار مکتب خود را برای نسل‌های دیگر به یادگار گذاشت ایشان یک فرد معمولی نبود بلکه فردی ایدئولوگ(فردی که به اصول خاصی بسیار اعتقاد دارد و سعی می کند آنها را با دقت رعایت کند) نظریه جمهوری اسلامی بودند.

وی گفت: امام خمینی (ره) به وضوح نشان دادند که فقه و فلسفه سیاسی اسلامی با رویکرد عصری و توجه به زمان و مکان قابلیت طرح‌های جدید برای اداره جامعه را داشته و باعث پیشرفت کشور خواهد شد و این مهم بیشتر تاکید داشتند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر