logo
امروز : دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۰:۳۹
[ شناسه خبر : ۳۸۱۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان:

نرخ تورم در استان زنجان روند نزولی دارد

نرخ-تورم-در-استان-زنجان-روند-نزولی-دارد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: نرخ تورم سالانه استان در ۱۲ ماهه منتهی به اردیبهشت امسال به رقم ۳۴.۱ درصد رسید که پایین‌ترین میزان در پنج سال اخیر است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حسین محمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، زنجان پس از استان‌های سیستان و بلوچستان، ‌بوشهر و تهران، چهارمین استان کشور از نظر پایین بودن نرخ تورم در کشور است.

بیشتر بخوانید

وی اظهار داشت: منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل است.

محمدی به فرآیند و ساز و کار محاسبه نرخ تورم اشاره کرد و ادامه داد: برای محاسبه نرخ تورم از اطلاعات جمع‌آوری شده از قیمت ۴۷۵ قلم کالا و خدمت در قالب ۱۲ گروه اصلی از طریق اجرای طرح های شاخص قیمت مصرف کننده شهری، روستایی و اجاره بها استفاده می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: اطلاعات جمع‌آوری شده توسط مرکز آمار ایران مورد بررسی و محاسبه قرار می‌گیرد و در نهایت نرخ تورم استان با توجه به ضریب اهمیت کالاها و خدمات در استان در قالب ماهانه، نقطه به نقطه و سالانه محاسبه و اعلام می‌شود.

‌گزارش مرکز آمار از تورم اردیبهشت ۱۴۰۳ در کشور نشان می‌دهد تورم سالانه به ۳۷ درصد کاهش یافته است که کمترین رقم از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر