logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۶
[ شناسه خبر : ۳۸۰۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون آموزشی آموزش و پرورش ماهنشان مطرح کرد:

لزوم شناسایی به موقع اختلال یادگیری دانش‌آموزان

لزوم-شناسایی-به-موقع-اختلال-یادگیری-دانش‌آموزان
معاون آموزشی آموزش و پرورش ماهنشان گفت: تشخیص به هنگام اختلالات یادگیری دانش‌آموزان سیر درمان را کاهش می‌دهد و اگر شناسایی مشکلات این دانش‌آموزان به موقع انجام نشود ممکن است این اختلالات برای همیشه پنهان بماند.

مظاهر جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: برگزاری کارگاه‌های مربوط به توانمند‌سازی معلمان دوره ابتدایی در شناسایی، تشخیص و معرفی دانش‌آموزان دارای اختلالات یادگیری و آشنایی با روش‌ها و رفتار با دانش‌آموزان دارای اختلال است.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: شنایی معلمان با اهمیت مراکز یادگیری و بیان این نکته که دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری نه تنها از هوش عادی برخوردار هستند و حتی در برخی موارد ممکن است نمرات هوشی این دانش آموزان از همسن و سالان خود بیشتر باشد.

معاون آموزشی آموزش و پرورش ماهنشان عنوان کرد: مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به هنگام رشدی تربیتی به اندازه مدارس مهم هستند.

وی مطرح کرد: باید به این مراکز توجه ویژه شود، که این امر از طرف معلمان میسر می‌شود.

جعفری عنوان کرد: اگر شناسایی مشکلات این دانش‌آموزان به موقع انجام نشود ممکن است این اختلالات برای همیشه پنهان بماند و دانش‌آموزان در امر تحصیل با مشکل مواجه شوند.

وی افزود: تشخیص بهنگام می‌تواند در رشد همه جانبه دانش‌آموزان موثر باشد، همین رویکردی که مراکز جدید در رابطه با شناسایی نوآموزان پیش دبستانی در امر سنجش قبل از ورود به دبستان در پیش گرفتند.

معاون آموزشی آموزش و پرورش ماهنشان افزود: در واقع تشخیص به هنگام، همراه با مداخله بهنگام است که باعث رشد ذهنی، شناختی، اجتماعی و رفتاری می‌شود و شخیص بهنگام می‌تواند سیر درمان را چند برابر بالا ببرد.

 وی ابراز کرد: اختلالات یادگیری زمانی که کودکان به مدرسه می‌روند قابل شناسایی است که با مداخله به هنگام می‌توان این اختلالات یادگیری را کاهش داد.

 جعفری عنوان کرد: از لحاظ هوشی متوسط و متوسط به بالا و ضعف در یک یا دو ماده درسی، عدم داشتن مشکل جسمی بینایی شنوایی و ضعف در فرآیندهای پایه مغزی از نشانه‌های دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری است.

وی بیان کرد: شهر ماهنشان دارای مرکز جامع جهت پیگیری و برطرف کردن این اختلالات و مشکلات دانش‌آموزان است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر