logo
امروز : دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۰:۲۹
[ شناسه خبر : ۳۸۰۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی ماهنشان خبر داد:

کشت صیفی‌جات در ۲ هزار هکتار از اراضی ماهنشان

کشت-صیفی‌جات-در-۲-هزار-هکتار-از-اراضی-ماهنشان-
مدیر جهاد کشاورزی ماهنشان گفت: ۲ هزار هکتار از اراضی ماهنشان زیر کشت صیفی‌جات می‌رود و تولیدات عمده در این زمینه محصول خربزه است.

علیرضا رضائی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: ۲ هزار هکتار از اراضی ماهنشان زیر کشت صیفی‌جات می‌رود که تولیدات عمده در این زمینه محصول خربزه است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: خربزه تقریبا ۹۰ درصد از تولیدات صیفی‌جات شهرستان ماهنشان را به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی ماهنشان عنوان کرد: ۱۰ درصد تولید صیفی‌جات نیز شامل هندوانه، ملون، گوجه، خیار و طالبی و دیگر محصولات است.

وی بیان کرد: آبیاری صیفی‌جات در ماهنشان به صورت تحت فشار و عمدتا قطره‌ای و با نوار تاپ انجام می‌شود.

رضائی عنوان کرد: خربزه‌های تولیدی در ماهنشان بیشتر به استان‌های همجوار و حتی کشور‌های دیگر نیز صادر می‌شود.

وی مطرح کرد: متوسط عملکرد صیفی‌جات در شهرستان سی تُن در هکتار است که با توجه به اینکه دو هزار هکتار از اراضی ماهنشان زیر کشت صیفی‌جات است پیش‌بینی می‌شود ۶۰ هزار تن محصول برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی ماهنشان بیان کرد: با توجه به عملکرد خوب صیفی‌جات و بازار فروش آن، عایدی و درآمد خوبی نصیب کشاورزان و صیفی‌کاران منطقه می‌شود و تاثیر قابل توجهی در اقتصاد شهرستان دارد.

وی ابراز کرد: طی سال‌های گذشته بیشتر صیفی‌کاران منطقه غیر بومی بودند و این کار توسط آنان انجام می‌شد اما طی سال‌های اخیر صیفی‌کاران منطقه در این زمینه تبحر و مهارت یافته و اکنون بیشتر کشت محصول توسط کشاورزان بومی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر