logo
امروز : سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۶
[ شناسه خبر : ۳۸۰۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی طارم در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

پیش‌بینی تولید 60 هزار تن زیتون در طارم

پیش‌بینی-تولید-60-هزار-تن-زیتون-در-طارم
مدیر جهاد کشاورزی طارم با اشاره به پیش‌بینی تولید 60 هزار تن زیتون در طارم گفت: امسال با شرایط فعلی باغات تولید زیتون بیش از نیاز مصرف خواهد بود.

منوچهر یارمحمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با اشاره به اینکه امسال 90 درصد باغات زیتون طارم گلدهی خوبی داشتند اظهار کرد: براساس گلدهی باغات زیتون پیش‌بینی شده میزان تولید زیتون طارم به 60 هزار تن برسد.

بیشتر بخوانید

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی به احتمال زیاد امسال با تولید مازاد مواجه خواهیم بود بنابراین از همین الان پیگیر خرید توافقی روغن زیتون از کشاورزان هستیم.

یارمحمدی با بیان اینکه خرید روغن زیتون از طریق تعاونی روستایی اتفاق می‌افتد عنوان کرد: با خرید توافقی جلوی کاهش قیمت و متضرر شدن کشاورزان گرفته می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی طارم با بیان اینکه جلسه کشوری خرید توافقی زیتون در استان قزوین برگزار شد گفت: در استان زنجان نیز این جلسه در آینده نزدیک به منظور تصمیم‌گیری قطعی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص کنترل باغات زیتون طارم توسط کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان گفت: باغات زیتون به صورت مستمر کنترل می‌شود و تاکنون مورد حادی از آفات زیتون مشاهده نشده است.

یارمحمدی با بیان اینکه میزان آفات زیتون در باغات خیلی پایین مشاهده شده است عنوان کرد: هنوز میزان آفات به حد نگران کننده نرسیده است.

به گزارش موج‌رسا ارقام زیتون داخلی مورد کشت در شهرستان طارم شامل، زرد زیتون، روغنی، شنگه، ماری و گلوله زیتون است.

براساس گزارش جهاد کشاورزی نیز رقم زرد زیتون با ۹۰ درصد بیشترین سطح را در بین ارقام زیتون به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر