logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۹
[ شناسه خبر : ۳۸۰۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

کاندیداهای ریاست جمهوری به گفتمان امام راحل پایبند باشند

کاندیداهای-ریاست-جمهوری-به-گفتمان-امام-راحل-پایبند-باشند
امام جمعه زنجان گفت: کاندیداهای انتخابات ریاست‌ جمهوری توجه کنند که مردم شهدایی همچون بهشتی، رجایی و شهید آیت‌الله رئیسی را دیده‌اند و فردی را می‌خواهند که به گفتمان امام راحل پایبند باشند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام علی خاتمی در خطبه نماز جمعه این هفته زنجان گفت: ۱۴ خرداد یک روز بسیار سنگین، غم بار و توام با غصه بوده و مصادف با سالروز ارتحال معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) است.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه ارتحال امام راحل برای همه مردم سخت بود افزود: بعد از رفتن این امام بزرگ دشمنان در این فکر بودند که انقلاب را نابود کنند.

امام جمعه زنجان ادامه داد: امام راحل در وصیت خود اینطور نوشته بودند با دلی آرام، قلبی مطمئن و روحی شاد از خدمت خواهران و برادران مرخص و به جایگاه ابدی سفر می‌کنم.

وی اشاره کرد: امام راحل به مردم می‌گفتند نگران نباشید و به خداوند متعال توکل کنید، با رفتن یک نفر تزلزلی ایجاد نخواهد شد و انقلاب زنده است.

خاتمی ابراز کرد: خون، تظاهرات، فشار، بداخلاقی را مردم تحمل می‌کنند اما مردم بخاطر دنیا انقلاب نکرده بودند که به همین راحتی خسته شده و آن را از دست دهند.

وی تصریح کرد: همان روز خبرگان رهبری یک تصمیم عاقلانه، مدبرانه و حکیمانه گرفتند، خلف صالحی انتخاب کردند کسی که ۳۸ سال تربیت شده مکتب فقهی و سیاسی امام راحل بودند.

امام جمعه زنجان افزود: در این انتخابات رهبر معظم انقلاب رأی آوردند و ۳۵ سال با استوار و با صلابت و تجربیات امام راحل استفاده کرده و در عرصه‌های مختلف نشانگر این موضوع است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه این نعمت بزرگ شاگرد تربیت شده امام راحل تا ظهور امام زمان ( عج) سلامت باشند گفت: حضرت آقا فرمودند نقطه عطف انقلاب ۱۵ خرداد بود که یک مصیبت بزرگ برای اسلام و ملت است.

خاتمی با اشاره به اینکه استقلال و آزادی مملکت امر بزرگی بود گفت: دستاورد نهضت ۱۵ خرداد سال ۴۲، پیروزی ۲۲ بهمن ۵۷ شد یعنی صبر و تحمل لازم است و سریعاً نیز نتیجه نمی‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما این است که اندیشه، راه، مکتب و فکر امام را به هر طوری که هست در جامعه حفظ کنیم.

امام جمعه زنجان ادامه داد: امام راحل به ما آموخت اگر به مردم اعتماد کنید موفق می‌شوید، مسلمانان دست در دست هم در مقابل کفار، پیروز و عزیز خواهند شد.

وی گفت: از روز گذشته ثبت‌نام کاندیداهای ریاست جمهوری آغاز شده است، یکی از بزرگترین امتیازات شهید خدمت آیت‌الله رئیسی قلباً و عملاً اندیشه گفتمان انقلاب و گفتمان امامین انقلاب بود که در این راه تلاش بسیاری کرد.

امام جمعه زنجان گفت: کاندیدای انتخابات ریاست‌ جمهوری توجه کنند که مردم شهدایی همچون بهشتی، رجایی و شهید آیت‌الله رئیسی را دیده‌اند و فردی را می‌خواهند که به گفتمان امام راحل عملا و قلبا پایبند باشد و آن را عملا نشان دهد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر