logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۲
[ شناسه خبر : ۳۸۰۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه قیدار:

انقلاب اسلامی نيازمند اندیشه‌های ناب امام(ره) است

انقلاب-اسلامی-نيازمند-اندیشه‌های-ناب-امام(ره)-است
امام جمعه قیدار گفت: انقلاب اسلامی امروز در نقطه‌ای قرار گرفته است كه برای ادامه حیات خود بيش از پیش نيازمند اندیشه‌های ناب امام راحل است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از نسیم اشراق حجت‌الاسلام علی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه قیدار گفت: امام خمینی (ره) حقیقتا شاگرد مکتب سیاسی و فقهی جعفری بودند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: حضرت امام خميني(ره) نمونه انسان کامل و شخصیتی جامع است که با انديشه‏‌هاي بلند الهی مسير تاريخ را دگرگون كرد و تحول عظيمی در جهان به‌وجود آورد و تمام پایه‌های كنگره‌‏هاي كفر و شرك و نفاق را در دنیا متزلزل ساخت.

امام جمعه قیدار ادامه داد: حضرت امام(ره) در سه عرصه جهاد کرد، جهاد اکبر که مبارزه و جهاد با نفس است و جهاد کبیر یعنی ايستادگی و مقاومت و عدم تبعيّت از دشمنان و عرصه جهاد بيرونی که همان جهاد اصغر است فعالیت کرد.

وی افزود: شهید آیت‌الله رئیسی به حق تربیت شده و دانش‌آموخته  مکتب متعالی حضرت امام(ره) بود که توانست عیار و وزن ریاست جمهوری را بالا ببرد به تعبیر مقام معظم رهبری جامع الاطراف بود.

امام جمعه قیدار ادامه داد: شهید آیت‌الله رئیسی در میدان خدمت حضور داشت و وی در خدمتگزاری، خستگی‌ناپذیر بود و  هر وقت مشکلات مردم نزد ایشان مطرح می‌شد حالتی غمگین پیدا می‌کرد و به همین دلیل بود که بعد از شهادت ایشان، در میان حدود ۲ میلیارد نفر از جمعیت کره زمین عزای عمومی اعلام شد.

موسوی خاطرنشان کرد: شهید آیت‌الله رئیسی از حامیان سرسخت مقاومت بود و به همین دلیل در میان جبهه مقاومت محبوبیت زیادی پیدا کرده بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی امروز در نقطه‌‏ای قرار گرفته است كه برای ادامه حیات خود بيش از پیش نيازمند اندیشه‌های ناب امام راحل است و تنها مکتب فکری، سياسي و اجتماعي امام خميني(ره) می‌تواند نقشه‌ راه ملت ايران باشد و دشمن این مسئله را می‌داند به همين به دنبال تحریف شخصیت و اندیشه‌های امام است و عده‌ای هم مغرضانه یا جاهلانه در خط دشمن قرار گرفتند و تبدیل به پیاده نظام دشمن شدند.

امام جمعه قیدار خاطرنشان کرد: تنها راه مقابله با تحریف شخصیت و مکتب امام طبق فرمایش مقام معظم رهبری بازخواني اصول مستند مکتب امام است.

وی با بیان اینکه یک ماه تا انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است گفت: باید در انتخابات پیش‌رو تلاش شود سیره حکمرانی شهید آیت‌الله رئیسی تداوم پیدا کند و باید شاخص‌های کارگزاران تراز انقلاب و نظام اسلامی از دیدگاه امام خمینی و مقام معظم رهبری تبیین شود تا از این طریق میراث این شهید عزیز در اداره دولت تداوم پیدا کند.

امام جمعه قیدار با اشاره به پانزده خرداد سال ۴۲ گفت: سالروز 15 خرداد سال 1342 خمیر مایه نهضت بزرگ ایران به رهبری امام راحل است که دستاورد بزرگ آن همان پیروزی انقلاب اسلامی پس از 15 سال در 22 بهمن است.

وی ادامه داد: پانزده خرداد، ماهیت انقلاب ما را مشخص می‌کند و حادثه‌ای است كه اگر درست فهميده و برای مردم به درستی تشريح شود، براي هيچكس شكی باقی نخواهد ماند و اين انقلاب برخاسته از ايمان اسلامی مردم است كه با رهبری علمای دين انجام گرفت.

موسوی با اشاره به خیمه سوزان رفح گفت: این روز‌ها شاهد بزرگترین جنایت تاریخ بمباران چادرهای آوارگان فلسطینی در رفح هستیم که باعث مرگ فجیع ده‌ها غیرنظامی با بمب‌های سنگین آتش‌زا شد و جهان را در حیرت فرو برده است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر