logo
امروز : شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۲
[ شناسه خبر : ۳۸۰۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ایجرود:

خودآگاهی تاریخ بزرگ‌ترین درس امام خمینی(ره) بود

خودآگاهی-تاریخ-بزرگ‌ترین-درس-امام-خمینی(ره)-بود
امام جمعه ایجرود خودآگاهی تاریخی را بزرگ‌ترین درس امام خمینی(ره) خواند و گفت: رهبر کبیر ایران اسلامی، آموزگار حقیقت سیر الی‌الله بودند، با خداوند متعال معامله داشتند، شب را با نوحه و ندبه و احیا سحر می‌کردند.

 به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام محمد زرینه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ایجرود با اشاره به سالروز انتخاب امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به رهبری گفت: رهبر فرزانه ایران از اولین روزهای رهبری، بر ادامه مسیر انقلاب تاکید داشتند و همواره از خط، یاد، نام و راه امام راحل صیانت کرده‌اند و ما همه خدا را شاکریم که خامنه‌ای، خمینی دیگر است.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به فرا رسیدن قیام خونین ۱۵ خرداد گفت: گرچه روز ۱۵ خرداد، مصیبت بزرگی بود اما نقطه عطفی در تاریخ کشور شد، به مبدا جنبش و آغاز عصر امام راحل تبدیل شد و استقلال و آزادی را به ارمغان آورد.

امام جمعه ایجرود در ادامه به پیام رهبر معظم انقلاب به‌مناسبت آغاز کار مجلس دوازدهم پرداخته و گفت: مقام معظم رهبری در ابتدای راه مجلس دوازدهم با ۱۲ توصیه مهم و کلیدی، مسیر حرکت و صلاح و فلاح مجلس جدید را ترسیم فرمودند. امیدواریم منتخبان مردم با پرهیز از هرگونه حاشیه‌سازی‌ها و احیاناً تندروی برخی‌ها، به سوگندی که خورده‌اند تا آخرین روز خدمت پایبند باشند.

خطیب جمعه ایجرود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان گرانقدرشان، در مورد ویژگی‌های دولت آینده گفت: دولت چهاردهم باید همچون دولت سیزدهم با خدمت بی‌منت، تلاش شبانه‌روزی و فعالیت جهادی به ارتقای امنیت داخلی، تقویت سرمایه اجتماعی، تولید بازدارندگی فعال، افزایش مشارکت مردم در اداره امور و بالا بردن توان دفاعی کشور تداوم و تعمیق بخشد. همچنین از دو قطبی‌های کاذب عبور کند، در مسیر پیشرفت حرکت کند، سطح اخلاق سیاسی را ارتقاء ببخشد و برای ترمیم شکاف‌های سیاسی و اجتماعی بکوشد.

وی با اشاره به نامه حکیمانه ولی امر مسلمین جهان به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا گفت: شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید و بخشی از جبهه مقاومت را تشکیل داده‌اید. امروز وضعیت در حال تغییر و تاریخ در حال ورق خوردن است و سرنوشت دیگری در انتظار منطقه حساس غرب آسیاست.

امام جمعه ایجرود به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس جمهور سوریه اشاره کرد و گفت: امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در تذکر به بشار اسد که گذشته را فراموش نکند فرمودند؛ مقاومت، هویت ممتاز سوریه است، جایگاه ویژه سوریه در منطقه نیز به دلیل همین هویت ممتاز است و این ویژگی مهم باید محفوظ بماند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر