logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۹
[ شناسه خبر : ۳۸۰۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه قیدار:

تعلل در مسئله افزایش جمعیت خیانت است

تعلل-در-مسئله-افزایش-جمعیت-خیانت-است
امام جمعه قیدار گفت: دچار ابر بحران در خصوص رشد جمعیت و جوانی جمعیت شده‌ایم و آینده‌ای هولناک را خواهیم داشت بنابراین اگر در این مسئله تعلل شود به کشور خیانت شده است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از نسیم اشراق، پنجمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت در سالن جلسات فرمانداری شهرستان خدابنده با حضور روسای دستگاه‌ها به ریاست تاراسی فرماندار و حجت‌الاسلام موسوی امام جمعه و هم چنین قاسملو معاونت فرمانداری به میزبانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان خدابنده برگزار شد.

بیشتر بخوانید

در این جلسه حجت‌الاسلام علی موسوی امام جمعه شهر قیدار ضمن تسلیت شهدای خدمت بویژه شهید جمهور آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: حادثه شهدای خدمت بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب ضایعه‌ای جبران ناپذیر برای ملت ایران بود.

وی در ادامه به جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: ما دچار بحرانی البته ابر بحران در خصوص رشد جمعیت و جوانی جمعیت شده‌ایم و آینده‌ای هولناک را خواهیم داشت.

امام جمعه قیدار  بیان داشت: ما در سی سال آینده و هم چنین جوانان ما دوران پیری سختی خواهند داشت.

حجت‌الاسلام موسوی به بحث سالمندی بودن کشور اشاره‌ای کرد و گفت: نزدیک یک سوم جمعیت ما با این روندی که وجود دارد سالمند خواهد بود و این برآورد موجب می‌شود از لحاظ رشد علمی هم دچار آسیب شویم.

امام جمعه قیدار تاکید کرد: ما چهار سال فرصت خواهیم داشت تا این بحران را حل کنیم و اگر فکری شد که خوب است و اگر نشد با سیاه‌چاله بحران جمعیت روبرو خواهیم شد و نباید در این راه تعلل کرد چرا که تعلل کردن خیانت به کشور است.

وی نسبت به اطلاع رسانی‌ها در مورد این قضیه خطاب به همه دستگاه‌ها خاطر نشان کرد: باید جدیت و تلاش در بحث جوانی جمعیت به کار گرفته شود و در بعضی مواقع شاهد عدم همکاری‌های لازم از سوی نهادها هستیم مثل شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که این اطلاع‌رسانی را انجام نمی‌دهند.

وی از همه متولیان این امر عاجزانه درخواست کرد: تلاش و اقدام‌های موثرتری در خصوص جوانی جمعیت انجام دهند.

جواد تاراسی نیز در این جلسه ضمن تسلیت شهدای خدمت در امر جوانی جمعیت گفت: باید فرهنگ سازی شود و اگر ما نیروی انسانی نداشته باشیم واقعا دچار مشکل خواهیم شد و ما نیروی کار و انسانی خود را باید از بیرون وارد کنیم و این بر فرهنگ ما تاثیر خواهد گذاشت چرا که باید در این مقوله با کار کارشناسی و تدوین در بحث جوانی جمعیت اقدام کرد.

وی افزود: باید در این زمینه بسیج همگانی انجام شود و راه‌های تبیین را در پیش گرفت.

فرماندار خدابنده اشاره‌ای هم به سقط جنین کرد و گفت: باید در این زمینه برنامه‌های پیشگیرانه را انجام داد و این موضوع هزینه‌ای آنچنانی ندارد و در راستای رشد جمعیت بسیار موثر و نتایج خوبی خواهد داشت و باید به آن تاکید کرد.

وی اظهار کرد: باید طوری عمل کنیم که در آینده خود را سرزنش نکنیم.

میثم معینیان نیز در این جلسه نسبت به امر جوانی جمعیت به وام‌های ازدواج تاکید کرد و گفت: وام ازدواج مقدمه‌ای برای حل مشکلات ازدواج خواهد بود و خواستار افزایش ارائه وامهای بیشتر در این زمینه شد.

وی افزود: هفت برنامه جهت اقدامات موثر در راستای جوانی جمعیت مطرح شد که اولین آن تلاش در جهت ارتقا شاخص‌های کارنامه جوانی جمعیت است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خدابنده ادامه داد: اقدام دوم برنامه‌ریزی دقیق و جامع جهت دستیابی به میزان باروری کلی ۲.۵ و بالاتر است و سوم اینکه اولویت‌بندی موضوعات مرتبط و تاثیرگذار بر جوانی جمعیت از جمله برنامه‌های افزایش ازدواج در جوانان انجام شود.

وی افزود: اقدام چهارم مداخلات در راستای کاهش ناباروری و پیشگیری عوامل مستعد کننده و اکتسابی آن است و پنجم افزایش کیفی آموزش‌ها و مشاوره‌های فرزند‌آوری در گروه‌های هدف است.

معینیان ادامه داد: اقدام ششم کاهش سقط عمدی جنین و هفتم نیز انجام فرهنگ‌سازی  برای کاهش فاصله ازدواج تا فرزندآوری و بین تولدها است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر