logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۵
[ شناسه خبر : ۳۸۰۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان ابهر خبر داد:

سنجش ۲ هزار و ۶۰۰ نوآموز ابهری

سنجش-۲-هزار-و-۶۰۰-نوآموز-ابهری
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان ابهر گفت: تاکنون سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی حدود ۲ هزار و ۶۰۰ نوآموز بدو ورود به دبستان انجام شده است.

داود مرادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: امسال ثبت‌نام پایه اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت ماه به صورت الکترونیکی از طریق سامانه my.medu.ir آغاز شده است. 

بیشتر بخوانید

وی تصریح کرد: تاکنون سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی حدود ۲ هزار و ۶۰۰ نوآموز بدو ورود به دبستان انجام شده است که والدین نوآموزان آن‌ها از طریق سامانه my.medu.ir شروع به پیش ثبت‌نام کرده و مستندات خود را به دبستان محل ثبت‌نام ارائه کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان ابهر افزود: سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی، پیش شرط ثبت‌نام پایه اول است و خانواده‌هایی که تاکنون برای سنجش نوآموز بدو ورود به دبستان خود اقدام نکرده‌اند، تا ۲۰ خرداد ماه نسبت به این امر اقدام کنند.

 وی در خصوص سن ورود به دبستان اظهار داشت: سن ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول تا یک مهر متولدین ۹۷-۹۵ ( ۶ تا هشت سال) شهری و روستایی متولدین ۹۷-۹۳ (۶ تا ۱۰ سال) است.

مرادی درباره محدوده‌بندی مدارس با توجه به موقعیت جغرافیایی منازل گفت: با توجه به ماده ۴۱ آیین‌نامه اجرایی و به منظور توزیع متوازن دانش‌آموزان، محدوده‌بندی جغرافیایی با اولویت ثبت‌نام دانش آموزان در نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت آنان انجام می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر