logo
امروز : جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۲
[ شناسه خبر : ۳۸۰۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
با خیزش گرد و غبار؛

هوای زنجان ناسالم می‌شود

-هوای-زنجان-ناسالم-می‌شود-
انتشار ذرات معلق در هوا با قطر کمتر از ۱۰ میکرون متاثر از پدیده گرد و غبار در استان موجب آلایندگی هوای مناطق مختلف استان می‌شود که هشدار مربوطه برای گروه‌های سنی حساس صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» انتشار ذرات معلق در هوا باعث آلودگی و تهدید سلامت انسان می‌شود و وزش باد شدید باعث تشدید فرآینده آلودگی هوا است و افراد دارای بیماری‌های تنفسی، قلبی، ریوی، سالمندان، کودکان و دیگر افراد حساس باید فعالیت خارج از منزل را کاهش دهند.

بیشتر بخوانید

 وزش باد نسبتا شدید زنجان را در بر می‌گیرد 

در این راستا حسین سلطانی کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا اظهار داشت: آسمان استان امروز صاف تا قسمتی ابری خواهد بود که در ساعات بعد از ظهر با افزایش ابر و وزش باد همراه خواهد شد.

وی گفت: دمای هوا طی روزهای آینده به تدریج افزایش خواهد یافت ولی از صبح روز یکشنبه هفته آینده با کاهش همراه خواهد شد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان عنوان کرد: داده‌های ایستگاه‌های استان زنجان در 24 ساعت گذشته ایستگاه‌های گرماب و خیرآباد با هشت درجه کمترین و ایستگاه دستجرده با 39 درجه سانتی‌گراد بیشترین دمای را ثبت کرده‌اند.

سلطانی گفت: از روز شنبه در برخی مناطق سرعت وزش باد به آستانه نسبتا شدید خواهد رسید و همچنین دمای هوا تا روز شنبه افزایش می‌یابد ولی از صبح یکشنبه با کاهش همراه خواهد شد.

 توده هوای آلوده وارد استان می‌شود

 الناز هاشمی کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره ‌کل حفاظت محیط ‌زیست استان زنجان در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا با بیان اینکه شاخص هوا در ساعت 11 امروز 10 خرداد ماه 97 است گفت: توده‌ای از هوای آلوده از سمت شمال امروز وارد استان می‌شود و آلودگی هوا تا روز شنبه ادامه دارد و این فرآیند برای گروه‌های سنی حساس اطلاع‌رسانی شده است.

وی با بیان اینکه داده‌های بررسی شاخص آلودگی هوا در سال 1402 برای استان زنجان 16 روز هوای ناسالم برای گروه‌های سنی حساس و یک روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی ثبت شده است افزود: شاخص آلودگی هوا در سال 1403 تاکنون 13 روز هوای ناسالم برای گروه‌های سنی حساس و یک روز برای تمامی گروه‌های سنی گزارش شده است.

وی با بیان اینکه شاخص هوا از صفر تا ۵۰ پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ قابل قبول، بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ برای گروه‌های حساس ناسالم و از ۱۵۱ تا ۲۰۰ نیز برای همه افراد ناسالم است اذعان کرد: شاخص هوا از ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ نیز خطرناک است.

در روزهایی که آلودگی هوا همراه با تشدید گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود افراد سنی حساس کودکان و سالمندان حدالمقدور از قرار گرفتن در معرض هوای آزاد ممانعت شود.      

    

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر