logo
امروز : سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۰
[ شناسه خبر : ۳۸۰۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل گمرک استان زنجان خبر داد:

صادرات ۷۲ میلیون دلاری کالا از زنجان

-صادرات-۷۲-میلیون-دلاری-کالا-از-زنجان
مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: در دو ماهه نخست سالجاری حدود 33 هزار و 500 تن کالا به ارزش تقریبی 72 میلیون دلار از زنجان صادر شده است.

زین‌العابدین گنج‌خانلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه میزان صادرات از استان زنجان در دو ماهه نخست سالجاری حدود 33 هزار و 500 تن کالا به ارزش تقریبی 72 میلیون دلار است، اظهار کرد: این میزان صادرات به لحاظ ارزش یک درصد و از نظر وزن 33 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: واردات موقت از استان نیز به میزان 79 هزار تن به ارزش بیش از 28 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 65 درصد و از نظر وزن 28 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرک استان زنجان با بیان اینکه واردات قطعی از استان حدود 60 میلیون دلار به وزن بیش از 32 هزار تن انجام گرفته است گفت: این میزان نسبت به سال گذشته از نظر ارزش 43 درصد کاهش و از نظر وزن نیز 23 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه عمده صادرات استان به سه کشور ترکیه، عراق و امارات انجام می‌شود، ادامه داد: عمده صادرات استان شامل سه قلم کالا بوده به طوری که شمش روی با سهم 59 درصد، ترانسفورماتور با سهم 20 درصد و کاغذ فلوتینگ با سهم هفت درصد از ارزش کل صادرات را به خود اختصاص می‌دهند.

گنج‌خانلو اضافه کرد: سه قلم عمده واردات قطعی نیز شامل خمیر کاغذ با سهم 26 درصد، ماشین‌آلات و تجهیزات با سهم 16 درصد و پودر جاذب با سهم 11 درصد از ارزش کل واردات را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: با پیگیری انجام شده و مساعدت معاونت توسعه مدیریت گمرک جمهوری اسلامی ایران، سپرده نقدی شرکت‌های تولیدی و صادراتی که علی‌رغم تسویه ورود موقت، بدلیل داشتن تعهد ارزی به بانک مرکزی امکان دریافت سپرده نقدی را نداشتند، مسترد می‌شود. 

مدیرکل گمرک استان زنجان ابراز کرد: این معنی است که داشتن تعهد ارزی مانع از استرداد سپرده نیست و این موضوع با هدف حمایت از واحدهای تولیدی صادرات محور انجام شده و امید است در تأمین و گردش مناسب نقدینگی صنایع مؤثر باشد.

وی گفت: با این اقدام بیش از 83 میلیارد ریال سپرده به واحدهای تولیدی استرداد شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر