logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۵
[ شناسه خبر : ۳۸۰۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان خبر داد:

آماده‌سازی مراکز خرید تضمینی گندم در زنجان

آماده‌سازی-مراکز-خرید-تضمینی-گندم-در-زنجان
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: اعضای گروه فنی و مهندسی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان از آماده‌سازی مراکز ملکی و غیردولتی خرید تضمینی گندم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان، ولی‌اله زمانی در تشریح جزئیات این خبر، اظهار کرد: بازدید و بررسی‌های صورت گرفته با هدف رفع نواقصات فنی، بهداشتی و سایر مسائل انجام شده است.

بیشتر بخوانید

زمانی گفت: سیلوهای ذخیره خرید تضمینی گندم استان که مجموعاً بیش از 650 هزارتن ظرفیت دارد شامل مراکز ملکی (دولتی)، مراکز بخش غیردولتی، سیلوهای کمیسیون خرید کارخانجات آرد و انبار اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی(در صورت نیاز) استان زنجان است.

وی با بیان اینکه پس از اعلام آمادگی مرکز خرید جهت انجام عملیات خرید و عقد قرارداد انجام می‌شود، توضیح داد: بازدید و بررسی امکانات، زیرساخت‌ها و شرایط کیفی مراکز با خرید گندم و تایید مراتب در قالب بازدید دوره‌ای و رتبه‌بندی مراکز صورت می‌گیرد.

زمانی اظهار داشت: مراکز خرید از نظر ساختمان، تجهیزات مراکز انباری و سیلویی شامل باسکول، تجهیزات تخلیه و بارگیری و نگهداری، لوازم آزمایشگاهی تعیین و اندازه‌گیری افت گندم، نرم افزار و رایانه و ... مورد بازدید و بررسی به عمل می‌آید.

وی با توجه به انجام مکاتبات مربوط به اقدامات و الزامات قبل از شروع خرید، عنوان کرد: کلاس‌های آموزشی و بازآموزی قبل از شروع عملیات خرید در رابطه با مسئولین فنی و کارشناسان، عوامل تشخیص و ذیحساب مراکز خرید برگزار می‌شود.

زمانی تصریح کرد: بازدیدهای دوره‌ای و مکرر از مراکز خرید در زمان انجام عملیات خرید، اخذ نمونه‌های تصادفی از گندم‌های تحویلی، انجام آزمایشات مختلف جهت راستی آزمایی مرکز خرید و ارسال نمونه‌های میانگین به همراه نتایج آزمایشات مربوطه به صورت دو هفته ای به مرکز پژوهش‌های غلات کشور ارسال می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان ادامه داد: اطلاع رسانی خرید تضمینی گندم از کشاورزان در سال 1403 از طریق سامانه سیفا و از کشاورزانی که مشخصات آن‌ها در سامانه مذکور ثبت می‌باشد انجام خواهد شد. مشخصات کشاورزان به همراه مقدار محصول قابل تحویل از طریق ارتباط سیستمی سامانه یاد شده با سامانه پهنه‌بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی اخذ می‌شود.

زمانی تصریح کرد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم 17 هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر