logo
امروز : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۹
[ شناسه خبر : ۳۸۰۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

نیروگاه خورشیدی اوقاف در خدابنده راه‌اندازی شد

نیروگاه-خورشیدی-اوقاف-در-خدابنده-راه‌اندازی-شد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: اولین نیروگاه خورشیدی از محل درآمدهای موقوفات در خدابنده راه‌اندازی شد و راه‌اندازی 6 نیروگاه خورشیدی بزرگ و کوچک مقیاس را نیز در دست اقدام داریم.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان زنجان؛ حجت‌الاسلام مختار کرمی گفت: وقف یکی از بسترهای مناسب رفع نیازهای مادی و معنوی جامعه در طول زمان است و در نتیجه باید محلی برای ایجاد درآمد پایدار و سرشار برای رفع این نیازها باشد تا ضمن اینکه واقفین از انجام وقف راضی شده و نیکوکاران نیز برای انجام کار نیک و ماندگار تشویق شده و پیش‌قدم شوند. 

بیشتر بخوانید

وی گفت: با تغییر رویکرد سازمان اوقاف از اجاره‌داری صرف به بهره‌وری و رونق تولید در موقوفات، اولین نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس استان واقع در محل اداره اوقاف شهرستان خدابنده راه‌اندازی و به مرحله بهره‌برداری رسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ابراز کرد: هزینه 600 میلیون تومانی خرید تجهیزات و نصب این نیروگاه به طور کامل از محل درآمدهای موقوفه قیدار نبی(ع) این شهرستان تامین و پرداخت شده است و هرگونه درآمد کسب شده در آینده نیز صرف نیات این موقوفه مهم در شهرستان خدابنده خواهد شد.

کرمی ابراز کرد: ظرفیت این نیروگاه کوچک مقیاس 20 کیلو وات بر ساعت است و با توجه به متوسط هفت ساعت تابش خورشید در استان و قیمت 22 هزار ریالی هر کیلو وات برق، درآمد سالانه‌ای بیش از 110 میلیون تومان عاید موقوفه می‌شود و ظرف کمتر از پنج سال هزینه سر به سر شده و این سرمایه‌گذاری به سودآوری خواهد رسید.   

وی با بیان اینکه طرح‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در موقوفات و ایجاد درآمد پایدار برای اجرای بهتر و موثرتر نیات وافقفان ارجمند داریم گفت: یکی از شاخص‌ترین آنها راه اندازی سه نیروگاه بزرگ و سه نیروگاه کوچک مقیاس خورشیدی در اراضی وقفی و همچنین امامزادگان شاخص استان با حجم سرمایه‌گذاری بیش از 100 میلیارد تومان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: احداث یک نیروگاه خورشیدی سه مگاواتی در مجموعه کشت و صنعت حسینیه اعظم زنجان و دو نیروگاه دو و یک مگاواتی در اراضی وقفی محدوده شهر قیدار و سه نیروگاه کوچک مقیاس در امامزاده ابراهیم(ع) شهر سجاس، ساختمان موقوفه پیامبر اعظم شهر قیدار و محوطه بقعه حضرت قیدار نبی(ع) را  در برنامه داریم که طرح‌های توجیهی آن‌ها تدوین و مجوزهای اولیه نیز گرفته شده است.

مختاری عنوان کرد: این چهارمین نیروگاه خورشیدی مقیاس کوچک راه‌اندازی شده در موقوفات و امامزادگان استان است و با اضافه شدن ۶ نیروگاه، تعداد آن‌ها به ۱۰ عدد خواهد رسید.

وی گفت: درآمد موقوفات و نذورات امامزادگان استان پارسال رشد 100 درصدی را تجربه کرد که بیش از 50 درصد آن‌ها صرف اجرای نیات خیر واقفین شد و مابقی نیز صرف هزینه‌های اداره، نگهداری یا توسعه و سرمایه‌گذاری در آن‌ها می‌شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر