logo
امروز : سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۷
[ شناسه خبر : ۳۷۹۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد:

پیش‌بینی تولید ۵۵۰ هزار تن گندم در زنجان

پیش‌بینی-تولید-۵۵۰-هزار-تن-گندم-در-زنجان-
مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به تولید گندم در استان زنجان گفت: براساس برآوردهای اولیه تولید گندم در استان زنجان به ۵۵۰ هزار تن می‌رسد.

مسیح‌اله محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با اشاره به وضعیت مزارع گندم استان زنجان اظهار کرد: در حال حاضر تمامی مزارع گندم استان زنجان از وضعیت خوبی برخوردار هستند و به نوعی می‌توان گفت حال گندم‌کاران امسال خوب است.

بیشتر بخوانید

وی با تاکید بر اینکه امسال پیش‌بینی می‌کنیم یک رکورد خوبی را در تولید گندم در استان زنجان خواهیم داشت عنوان کرد: براساس برآوردهای انجام شده تولید گندم استان زنجان با شرایط فعلی به ۵۵۰ هزار تن برسد.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر پیش‌بینی شیوع آفت زرد در مزارع گندم را داریم ادامه داد: تاکنون هیچ علائمی از این بیماری در استان مشاهده نشده ولی پایش‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود و در صورت مشاهده این نوع آفت در مزارع اقدامات مقابله‌ای انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: زنگ گندم در دمای 8 تا ۱۷ درجه و در رطوبت بالای ۶۰ تا ۷۰ درصد اتفاق می‌افتد.

محمدی با تاکید بر اینکه همه ساله شهرستان خدابنده در تولید گندم رکوردار بوده و امسال نیز مزارع این شهرستان از وضعیت خوبی برخوردار است عنوان کرد: مبارزه با سن مادر در مزارع استان زنجان به اتمام رسیده و مبارزه خوب با آفات و بارش‌های خوب نوید خبرهای خوبی از تولید گندم در استان خواهد بود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر