logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۲
[ شناسه خبر : ۳۷۹۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر خبر داد:

افزایش ۲۰ درصدی مشارکت‌های مردمی به بهزیستی

افزایش-۲۰-درصدی-مشارکت‌های-مردمی-به-بهزیستی-
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر گفت: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی نقدی، غیرنقدی و خدماتی در سال گذشته جذب این نهاد حمایتی شد که نسبت به سال قبل از آن ۲۰ درصد افزایش یافت.

علی لطیفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: این میزان کمک برای تامین معیشت خانوارهای زیر پوشش و نیازمندان، خرید وسایل کمک توانبخشی، خرید جهیزیه، تامین وسایل ضروری زندگی، هزینه درمان و تجهیز مراکز بوده است.

بیشتر بخوانید

وی استفاده از ظرفیت خیران و جلب مشارکت‌های مردمی را از اولویت‌های اداره بهزیستی برشمرد و گفت: بهزیستی شهرستان در راستای ارتقاء سطح زندگی و بهبود معیشت مددجویان با روش‌های گوناگون نسبت به جذب مشارکت‌های مردمی اقدام کرده و هر سال به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت نیکوکاری جامعه برنامه‌ها، طرح‌ها و پویش‌های مختلف در زمان‌ها و مناسبت‌های گوناگون اجرا شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر  بیان کرد: ماه رمضان امسال نیز پویش مثبت ماه برگزار شد که از جمله پویش افطاری ساده در حضور ولی نعمتان، خانوارهای دارای سه معلول، ضیافت خانه خدا، میز خدمت در مساجد و پویش افطاری ساده در مراکز بوده است.

 وی گفت: سه مرکز مثبت زندگی در شهرستان ابهر وجود دارد که طرح پویش جلب مشارکت‌های مردمی در این مراکز برگزار شد و خیران از نزدیک با خدمات آن آشنا شدند.

 لطیفی افزود: مشارکت مردمی در خود اداره مستقر بوده و به خاطر وجود فرد قابل اطمینان در اداره مشارکت مردمی افزایش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: کمک‌ها با حفظ شأن و کرامت انسانی در سریع‌ترین زمان ممکن برای رفع مشکلات معیشتی، درمان، ازدواج و اشتغال افراد تحت پوشش از سوی این نهاد بین نیازمندان تحت پوشش توزیع می‌شود.

لطیفی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی براساس وظایف قانونی، شبکه وسیع از خدمات متنوع حمایتی، مراقبتی و توانمندسازی را به طیف گسترده‌ای از افراد دارای معلولیت، نیازمندان و فرزندان آنان همچنین اقشار آسیب‌پذیر شهرستان ارائه می‌دهد، از همین‌رو انجام و استمرار این کار حمایت و همراهی مردم خیراندیش، متعهد و نیکوکار را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه حدود یک هزار و ۸۰۲ معلول در شهرستان ابهر وجود دارد، گفت: در ابهر مراکز نگه‌داری شبانه‌روزی وجود ندارد اما دو مرکز نگه‌داری روزانه حرفه‌آموزی برای معلولین دخترانه و پسرانه وجود دارد که از صبح ساعت هشت تا ساعت ۱۳ فعالیت دارد و معلولان از رده سنی ده سال به بالا در این مراکز حرفه‌هایی مانند نقاشی گلدوزی و عروسک سازی و موارد دیگر آموزش می‌بینند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر عنوان کرد: معیشت از مطالبات اصلی جامعه هدف بوده لذا با پیگیری‌های انجام شده، آمار پشت نوبتی دریافت مستمری صفر شده اما زمینه برای توانمندشدن مددجویان نیز فراهم است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر