logo
امروز : جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۴
[ شناسه خبر : ۳۷۹۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر خبر داد:

برگزاری اولین رویداد صدرا در ابهر

برگزاری-اولین-رویداد-صدرا-در-ابهر
رئیس دانشگاه آزاد واحد ابهر گفت: رویداد صدرا مخفف صنعت دانشگاه و راه اشتغال است، هدف از برگزاری این رویداد این است که در واقع صنعت، دانشگاه و اشتغال را به همدیگر مرتبط کند.

سیاوش طاهری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: رویداد صدرا بوده مخفف صنعت دانشگاه و راه اشتغال است، هدف از برگزاری این رویداد این است که در واقع صنعت، دانشگاه و اشتغال را به همدیگر مرتبط کند.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۰۰ شرکت در این رویداد شرکت کرده و ۲۲ شرکت در داخل دانشگاه غرفه دارند گفت: علت عنوان اولین رویداد به این دلیل است که بقیه صنایع منطقه هم به مرور به غرفه‌ها اضافه خواهند شد و در این کارگاه‌های تخصصی شرکت خواهند کرد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد ابهر با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید بتوانند نیروهای ماهر تربیت کرده تا صنایع بتوانند از این نیروها استفاده کنند، گفت: این کار در واقع گامی است برای اینکه اشتغال به صورت هدفمند باشد و ما باید نیروی کاری تربیت کنیم که واقعا صنایع به آن نیاز دارد که این کار نیازمند برنامه‌ریزی است.

وی با بیان اینکه باید در اجرای برخی برنامه‌ها تجدیدنظر شود، گفت: گاهی دانشجویان در رشته‌هایی تحصیل می‌کنند که در صنعت کارایی ندارد و از آن طرف صنایع به رشته‌هایی نیاز دارند که در دانشگاه‌ها تدریس نمی‌شود.

طاهری با تأکید بر اینکه باید نیازسنجی به درستی صورت بگیرد، گفت: دانشگاه باید بداند صنایع به چه رشته‌هایی نیاز دارد و این نیروها به خوبی تربیت شده و در نهایت این کار به اشتغال نیروهای با تجربه منجر شود و در واقع جامعه به صورت برنامه‌ریزی‌ شده‌تر و هوشمندانه‌تری به سمت کسب دانش، ثروت و رفاه عمومی حرکت کند. 

وی خاطرنشان کرد: ما می‌بینیم بعضی از رشته‌ها حذف می‌شوند که مورد نیاز نیستند و در بعضی از رشته‌ها تراکم و تمرکز بیشتری وجود دارد و رویداد صدرا، گامی است که بتواند صنایع، دانشگاه و اشتغال را به هم نزدیک کند و دانشگاه آزاد شهرستان ابهر در این راستا پیش قدم شده است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر