logo
امروز : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۲
[ شناسه خبر : ۳۷۹۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول واحد بهداشت خرمدره خبر داد:

خرمدره پیشگام در طرح شهر بدون دخانیات

خرمدره-پیشگام-در-طرح-شهر-بدون-دخانیات-
مسئول واحد بهداشت محیط  شبکه بهداشت و درمان خرمدره گفت: شهر خرمدره و روستای رحمت‌آباد به عنوان شهر و روستای هدف بدون دخانیات از سمت وزارت بهداشت انتخاب شده است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» فهیمه حیدری  در گفتگو با نبض سحر گفت: هفته ملی مبارزه با دخانیات با شعار «حفاظت از کودکان و نوجوانان در برابر دخانیات، حق و مسئولیت همگانی» برگزار می‌شود که شبکه بهداشت و درمان خرمدره نیز برنامه‌های متنوعی در این خصوص در حال اجرا دارد.

بیشتر بخوانید

وی دخانیات را یکی از عوامل اصلی بروز بیماری‌های قلبی، عروقی دانست و گفت: باید برای جلوگیری از گسترش مصرف آن در جامعه برنامه‌های آموزشی افزایش یابد، تا همه مردم به ویژه نوجوانان و جوانان از مضرات آن آشنایی پیدا کنند.

مسئول واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان خرمدره تصریح کرد: شهر خرمدره و روستای رحمت‌آباد به عنوان شهر و روستای هدف بدون دخانیات از سمت وزارت بهداشت انتخاب شده که از سال 99 برنامه‌های بسیار زیادی در راستای کاهش مصرف دخانیات در این شهر و روستا انجام شده است.

حیدری گفت: اجرای طرح شهر بدون دخانیات با چشم‌انداز پنج ساله تا افق ۱۴۰۴ و با هدف کاهش ۳۰ درصدی مصرف دخانیات در این شهر و روستا خواهد بود.

وی تاکید کرد: از آنجایی که کنترل و پیشگیری از استعمال دخانیات یک مسئولیت همگانی است همه قشرهای جامعه با نهادهای بهداشتی در راستای تحقق این امر باید تلاش کنند که در این بین از نقش خانواده‌ها نباید گذشت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه فروش سیگار برای افراد زیر 18 سال ممنوع بوده و در صورت مشاهده جریمه‌های سنگینی برای فروشندگان خواهد داشت گفت: شهروندان در صورت مشاهده فروش سیگار به زیر 18 سال با سامانه 190 وزارت بهداشت تماس بگیرند.

حیدری در ادامه به برنامه‌های اجرا شده و قابل اجرا در هفته بدون دخانیات اشاره کرد و گفت: در این هفته برنامه‌های متنوع آموزشی، فرهنگی و ورزشی در سطح شهر و روستاها برگزار می‌شود که انتظار همکاری مردم و مسئولان شهر را داریم.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر