logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۳
[ شناسه خبر : ۳۷۹۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون فرهنگی، اجتماعی و قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

ثبت‌نام مسابقات سراسری قرآن کریم آغاز شد

ثبت‌نام-مسابقات-سراسری-قرآن-کریم-آغاز-شد
معاون فرهنگی، اجتماعی و قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: ثبت نام چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم آغاز شد و ثبت‌نام نوجوانان دوباره امکان‌پذیر شد و به منظور ایجاد انگیزه، میزان جوایز رشد چشمگیر داشته است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان؛ حجت‌الاسلام موسی موسوی با بیان اینکه ثبت‌نام چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه  از اول خرداد ماه شروع شده است اظهار کرد: علاقمندان تا ۱۹ خردادماه امسال فرصت دارند با مراجعه به سایت my.oghaf.ir در این دوره از مسابقات شرکت کنند.

بیشتر بخوانید

وی گفت: بنا بر اعلام مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف امکان تمدید مهلت ثبت نام مقدور نیست به همین خاطر از کلیه علاقه‌مندان درخواست داریم در اولین فرصت ثبت‌نام کنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه از عموم علاقه‌مندان رقابت‌های قرآنی  دعوت می‌کنیم ابراز کرد: به منظور ثبت‌نام در بخش‌های(آوایی، گروهی، معارفی عمومی و معارفی تخصصی) علاقه‌مندان از اول خرداد تا ۱۹ خرداد به درگاه my.oghaf.ir مراجعه کنند.

وی گفت: امسال  رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال هم می‌توانند فقط در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل در مراحل شهرستانی، استانی و سراسری شرکت کنند ولی رده‌ سنی بالاتر از 18 سال، امکان شرکت در همه رشته‌ها را دارند.

موسوی ابراز کرد: علاقه‌مندان در بخش آوایی انفرادی؛ در رشته حفظ(۵، ۱۰، ۲۰، ۳۰ جزء) قرآن کریم، قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی و در بخش گروهی؛ در رشته‌های مدیحه سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم رقابت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری مطلوب و عالی مهم‌ترین رویداد قرآنی کشور و استان از عهده یک اداره خارج است و باید هم‌افزایی همکاری خوبی بین نهادها، موسسات دولتی و خصوصی قرآنی ایجاد شود عنوان کرد به لطف خدا سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی در ثبت نامی‌ها داشتیم که امیدواریم امسال نیز به آن دست یابیم.

وی با بیان اینکه  میزان ثبت‌نام در سه شهرستان زنجان، خدابنده و ابهر نسبتا خوب است اما برای تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآن کریم و افزایش تعداد شرکت کنندگان، از جامعه قرآنی و فعالان این بخش در همه استان، به‌ویژه در شهرستان‌های طارم، خرمدره، ماهنشان و  سلطانیه که تعداد ثبت نام کنندگان پایین است درخواست کمک و مشارکت داریم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان  با بیان اینکه همه هزینه‌ها و جوایز مسابقات قرآنی در دو بخش خوهران و برادران که امسال بخش نوجوانان نیز اضافه شده از محل نیات خیر واقفین نیک‌اندیش و از محل درآمدهای موقوفات تامین و پرداخت می‌شود اضافه کرد: اوقاف  این مسابقات را هر ساله در قالب 6 یا هفت مسابقه جداگانه قرآنی در شهرستان‌های مختلف برگزار می‌کند.

موسوی گفت: متاسفانه پارسال علی‌رغم درخواست مساعدت و مشارکت در این بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور از شورای اسلامی شهر زنجان این امربه تصویب نرسید و محقق نشد.

وی گفت: امیدواریم امسال برای افزایش کیفیت و کمیت مسابقات اختصاص کمک و بودجه‌های فرهنگی و قرآنی دولتی مدنظر مسئولان امر باشد.          

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر