logo
امروز : شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۳
[ شناسه خبر : ۳۷۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

۱۵۰۰ دانش آموز دختر ۱۰ تا ۱۴ سال در استان زنجان ازدواج کردند/ هیچ کلاس بدون معلمی در استان نداریم

۱۵۰۰-دانش-آموز-دختر-۱۰-تا-۱۴-سال-در-استان-زنجان-ازدواج-کردند-هیچ-کلاس-بدون-معلمی-در-استان-نداریم

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره وضعیت فرهنگی روستا در ازدواج دانش آموزان گفت: ۱۵۰۰ دانش آموز دختر ۱۰ تا ۱۴ سال در استان زنجان ازدواج کردند.

به گزارش موج رسا; مرتضی تجمیدی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه سال تحصیلی با ۱۸۰ هزار دانش آموز با ۱۵ هزار معلم آغاز می‌شود، اظهار کرد: سخت‌ترین کار این است که بتوانیم یک معلم موثر باشیم.

وی به همزمانی آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس و ایام محرم اشاره کرد و افزود: این موضوع فرصتی است تا دانش آموزان بتوانند با آرمانهای امام حسین(ع) و شهدا تجدید بیت کنند و دراین راستا باید سعی کنیم مدارس تبدیل به محیطی شود که ارزشهای والایی که رزمندگان و ایثارگران دنبال آن بودند و امام حسین(ع) به خاطر آن به شهادت رسید، تبیین شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان بیان کرد: همزمان با تعطیلی مدارس همکاران ما در ادارات آموزش و پرورش در بحث بازگشایی مدارس از ماه‌ها پیش کار خود را آغاز کرده بودند و در رابطه با پروژه مهر با مشارکت دستگاه‌های داخل آموزش و پرورش و بیرون از آن سعی شد تا یک مهر باشکوهی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تمام کتاب‌های درسی توزیع شده است، گفت: ما هیچ کلاس بدون معلم نداریم.

تمجیدی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش یک دستگاه فرابخشی است، خاطرنشان کرد: وظیفه سنگین تعلیم و تربیت بر عهده آموزش و پرورش است و زمانی می‌توانیم موفق شویم که دستگاه‌های دیگر نیز ما را کمک کنند.

وی همچنین در این جلسه در مورد دلایل ترک تحصیل دانش آموزان عنوان کرد: رفتن به سوی کار و اشغال برای پسران و در مورد دختران نیز ازدواج از عوامل ترک تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه باید قبول کنیم که دایره فرهنگ بزرگتر از آموزش است، افزود: فرهنگ روستا ازدواج زودهنگام را تبلیغ می‌کند، هفته گذشته در گزارش اداره کل ثبت احوال استان آمده بود که بین ۱۰ تا ۱۴ سال ۱۵۰۰ دانش آموز دختر ازدواج کرده‌اند که حتی زیر ۱۰ سال نیز داشتیم.

وی بیان کرد: در دوره سنی ۱۴ تا ۱۸ سال بیش از ۲۰۰۰ دانش آموز ازدواج کرده‌اند، آموزش و پرورش نمی‌تواند مانع ازدواج اینها شود و اکنون مدارسی در روستاها داریم که معلم و ساختمان‌های خوب وجود دارد اما در به در دنبال دانش آموز می‌گردیم.

تمجیدی اضافه کرد: آن چیزی که آموزش و پرورش وظیفه دارد، فراهم کردن و تسهیل محیط یادگیری است و اگر علت ترک تحصیل نبودن مدرسه و معلم باشد ما حاضریم این را قبول کنیم اما روستایی وجود ندارد که معلمی نداشته باشد و در این راستا باید در مورد مسائل فرهنگی و اجتماعی باید فکر شود.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر