logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۴
[ شناسه خبر : ۳۷۹۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس روابط بین‌الملل:

سناتورهای آمریکایی به دنبال لابی علیه ایران هستند

سناتورهای-آمریکایی-به-دنبال-لابی-علیه-ایران-هستند-
کارشناس روابط بین‌الملل گفت: صحبت‌های سناتورهای آمریکایی بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و به دنبال جلب حمایت لابی‌ها به خصوص لابی‌هایی هستند که علیه جمهوری اسلامی ایران است.

رضا صارمی امروز در گفتگو با خبرنگار «موج رسا» به ادعای سناتور آمریکایی در خصوص اینکه تحریم‌های آمریکا علیه چین، روسیه و ایران تاثیرگذار نبوده‌ اشاره کرد و گفت: ماهیت نوع تحریم‌های چین و روسیه با تحریم‌هایی که علیه جمهوری اسلامی اعمال شده در موقعیت و نحوه اجرا خیلی متفاوت است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه تحریم‌هایی که علیه چین وضع شده بیشتر در تکنولوژی‌های روز و مواد معدنی کمیاب مانند لیتیوم است که می‌خواهند تکنولوژی‌های هایتک را در چین با محدودیت رو‌به‌رو کنند، تصریح کرد: چین در حوزه‌های دیگری با یک تراز بازرگانی مثبت 220 میلیارد دلار آمریکا به صورت سالانه ارتباط دارد.

کارشناس روابط بین‌الملل با اشاره به اینکه تعداد تحریم‌هایی که بر علیه روسیه صورت گرفته بیشتر از جمهوری اسلامی ایران است، عنوان کرد: تحریم‌های روسیه در حوزه پولی رخ داده و شدت این تحریم‌ها نسبت به جمهوری اسلامی ایران کمتر است و ماهیت این نوع تحریم‌ها هم نسبت به جمهوری اسلامی ایران متفاوت است.

صارمی گفت: کشورهای اروپایی برای کنترل قیمت انرژی سعی می‌کنند تحریم‌هایی که علیه روسیه انجام شده است را دور بزنند و نفت مورد نیاز را از طریق هند و ترکیه خریداری کنند در واقع این دور زدن تحریم‌ها نقض غرض از سمت خود اروپایی‌ها است.

وی با بیان اینکه در تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران محور اصلی بر روی فروش نفت است، عنوان کرد: فروش نفت جمهوری اسلامی ایران بیشتر از 10 سال مورد تحریم قرار گرفته و جمهوری اسلامی ایران توانسته است با استفاده از راهکارهایی که به واسطه تجربه این ۱۰ سال کسب کرده تحریم‌ها را دور بزند که خود این موضوع نقش عمده‌ای در شکست تلاش‌های آمریکا دارد.

کارشناس روابط بین‌الملل با اشاره به اینکه دولت آمریکا نمی‌خواهد سطح تنش و قیمت نفت در آستانه انتخابات افزایش پیدا نکند، افزود: بیشتر صحبت‌های سناتورهای آمریکایی جنبه تبلیغاتی دارد و به دنبال جلب حمایت لابی‌ها به خصوص لابی‌هایی هستند که علیه جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر