logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۰
[ شناسه خبر : ۳۷۹۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

مناسک حج اقتدار جهان اسلام را نشان می‌دهد

مناسک-حج-اقتدار-جهان-اسلام-را-نشان-می‌دهد
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: همانطور که برائت حج از نکات مهم در مناسک حج محسوب می‌شود مناسک حج اقتدار جهان اسلام را به تصویر می‌کشد.

حجت‌الاسلام علی یوسفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه مناسک‌های مختلف هستند که دین اسلام به آن اهمیت داده است که خود مناسک و انجام آن یک وجه اجتماعی دارد اظهار کرد: مسلمانان در مناسک حج به حمایت یکدیگر بر می‌خیزند و اتحاد خود را به جهان نشان می‌دهند و برای رفع مشکلات هم قیام می‌کنند.

بیشتر بخوانید

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان عنوان کرد: مناسک پر فیض حج یکی از مهم‌ترین شعیره‌ها در جامعه است و دارای اهمیت‌های فردی و اجتماعی فراوان است و در مناسک حج، تقویت روح و معنویات اهمیت خاص دارد و موجب می‌شود جهان اسلامی گامی جلوتر از بقیه ادیان باشد.

یوسفی گفت: حضور ملت اسلام در مناسک حج علاوه بر اینکه عبودیت، توحید و عدالت را می‌رساند و یک حرکت جریاندار برای اتحاد و همبستگی مسلمان در جهان است.

وی ادامه داد: حج فقط یک تکلیف دینی نیست بلکه فرصتی برای گردهم آمدن با میلیون‌ها مسلمان کنار هم است و در دین بسیار به این مهم پرداخته شده است و مقام معظم رهبری نسبت به حج برائت امسال تاکیدات فراوان دارند. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: حج از جنبه مسائل سیاسی، اجتماعی و تاثیراتی که بر ملت دارد دارای ارزش است و با توجه به رخدادهای مهم که امسال اتفاق افتاده است لازم است نقش برائت و حرکت اجتماعی مسلمانان در بحث حج پر رنگ شود.

یوسفی اضافه کرد: همانطور که از جانب مقام معظم رهبری تاکید شده است مناسک حج باید پر رنگ شود و تصور نکنیم شرک و کفر برای قبل از اسلام بوده، دیگر تمام شده است و دیگر جریان ندارد.

 وی ادامه داد: جریانی مانند فلسفه حج وجود دارد که مسلمانان را از نقاط مختلف دنیا یک‌جا جمع کرده و این گویای مطلب بزرگ همان اتحاد و یکپارچگی ملت مسلمان را می‌رساند و بدور از حکمت نیست و تاثیرات زیادی دارد.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر