logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۲
[ شناسه خبر : ۳۷۹۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان خبر داد:

نبود امکانات فرهنگی و آموزشی در منطقه مهدیه زنجان

نبود-امکانات-فرهنگی-و-آموزشی-در-منطقه-مهدیه-زنجان
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان از نبود امکانات فرهنگی و آموزشی در منطقه مهدیه زنجان خبر داد و گفت: نبود امکانات آموزشی و مراکز بهداشتی از مطالبات مهم اهالی این منطقه است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» صادق قهرمانی امروز در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، بانوان و خانواده استان با اشاره به مشکلات محله کوی مهدیه زنجان که اهالی این منطقه با آن درگیر هستند اظهار کرد: نبود مراکز یکی از مشکلاتی هست که اهالی این منطقه با آن مواجه‌اند و این موضوع از مطالبات مردم این منطقه است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم علی رغم محدودیت‌های مالی مجبور هستند برای ادامه تحصیل به مرکز شهر زنجان مراجعه کنند عنوان کرد: در این منطقه هیچگونه مراکز آموزشی غیر دولتی نیز فعال نیست و هیچ زیرساخت فرهنگی دیگری در این منطقه وجود ندارد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان در ادامه با اشاره به مشکلات بهداشتی در این منطقه گفت: متاسفانه هیچ مرکز بهداشتی در منطقه فعال نیست و تنها یک کانکس به عنوان مرکز بهداشت در این منطقه ایجاد شده است که این کانکس نیز غیرفعال بوده و هیچگونه فعالیتی در آن صورت نمی‌گیرد که متاسفانه افراد سالمند با وجود این مشکلات مجبور هستند به مراکز بهداشتی و درمانی داخل شهر زنجان مراجعه کنند.

وی با اشاره به وجود مشکلات خدمات شهری در این منطقه نیز گفت: خدمات شهری در این منطقه صرفاً به جمع‌آوری زباله اکتفا شده و هیچگونه خدمات شهری در این منطقه برای اهالی آن ارائه نمی‌شود.

صادقی با بیان اینکه مبلمان شهری در این منطقه رعایت نشده و تنها خیابان‌های اصلی این منطقه جدول‌گذاری شده است کوچه‌ها عمدتا فاقد جدول‌کشی هستند خاطرنشان کرد: آب و فاضلاب در کوچه‌های این محله جاری بود که این موضوع منجر به انتقاد اهالی منطقه شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با اشاره به مشکلات حمل و نقل عمومی در این منطقه نیز گفت: متاسفانه اهالی این منطقه با مشکل حمل و نقل عمومی نیز مواجه هستند و وجود خطوط راه آهن تردد را برای اهالی منطقه مشکل کرده است.

وی با بیان اینکه در این منطقه یک نابرابری در سرانه ورزشی و امکانات رفاهی احساس می‌شود بیان کرد: در این منطقه هیچگونه فضای سبزی وجود ندارد و هیچ گونه امکانات رفاهی برای گذراندن اوقات فراغت دانش‌آموزان و جوانان در این منطقه موجود نیست.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان به نبود هیچگونه باشگاه ورزشی یا زمین ورزشی برای جوانان و نوجوانان این منطقه گفت: تنها یک زمین سنگلاخی در این منطقه وجود دارد که جوانان و کودکان برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت خود به آنجا مراجعه می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه استقرار پاسگاه انتظامی در این منطقه از خواسته‌های به حق اهالی منطقه مهدیه زنجان است عنوان کرد: متاسفانه آسیب‌های اجتماعی در منطقه نسبت به سایر مناطق زنجان بیشتر است که باید این موضوع نیز مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر