logo
امروز : جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۴
[ شناسه خبر : ۳۷۹۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان زنجان:

۲۵۴ میلی‌متر بارندگی در زنجان ثبت شد

۲۵۴-میلی‌متر-بارندگی-در-زنجان-ثبت-شد
کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: بر اساس اطلاعات پهنه‌ای از اول مهر ماه 1402 تا چهارم خرداد 1403، میانگین بارندگی در استان 254.2 میلی‌متر ثبت شده است که کاهش 0.5 درصدی نسبت به سال گذشته دارد.

ارسطو محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه آسمان استان امروز صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با افزایش ابر خواهد بود اظهار کرد: میزان بارش‌ها در برخی مناطق به صورت محلی با بارش پراکنده و رعد و برق و با وزش لحظه‌ای باد نسبتا شدید همراه خواهد بود.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه از فردا جو پایدارتری در استان برقرار می‌شود گفت: روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه احتمال بارش‌های پراکنده دور از انتظار نیست و همچنین دمای هوا تا پایان هفته روندی افزایشی خواهد داشت.

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان زنجان با اشاره به داده‌های ایستگاه‌های استان زنجان گفت: سجاس با حداقل چهار درجه خنک‌ترین، حلب با حداکثر 33 درجه گرم‌ترین و زنجان حداقل هشت و حداکثر 30 درجه سانتی‌گراد است اضافه کرد: دمای امروز شهر زنجان 23 درجه سانتی‌گراد است.

محمدی تاکید کرد: بر اساس اطلاعات پهنه‌ای بارش استان از اول مهر ماه 1402 تا چهارم خرداد 1403، میانگین بارش 254.2 میلی‌متر بوده که کاهش 1.2 میلی متری(0.5 درصدی) نسبت به سال گذشته و کاهش 28.2 میلی متری(10 درصدی) نسبت به بلند مدت داشته است.

وی اضافه کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان هشت و ۳۰ درجه، ابهر ۹ و ۲۸ درجه، خرمدره ۱۰ و ۲۷ درجه، آب‌بر ۱۵ و ۲۷ درجه، قیدار ۹ و ۲۷ درجه، سلطانیه پنج و ۲۹ درجه و ماهنشان ۱۲ و ۳۲ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است. 

  

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر