logo
امروز : شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۰
[ شناسه خبر : ۳۷۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان:

۳۰ درصد فضاهای آموزشی استان زنجان نیازمند تخریب و بازسازی هستند

۳۰-درصد-فضاهای-آموزشی-استان-زنجان-نیازمند-تخریب-و-بازسازی-هستند

مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان با اشاره به وضعیت فضاهای آموزشی در استان گفت: ۳۰ درصد فضاهای آموزشی استان زنجان نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

به گزارش موج رسا; علی عسگری شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان اظهار کرد: اگر باور داریم آموزش پرورش محور توسعه است باید همه مسئولان توجه جدی نسبت به این موضوع داشته باشند.

وی با بیان اینکه امروز ایمن‌سازی و محوطه فضاهای آموزشی بحث جدی است، ابراز کرد: وظیفه ما آماده کردن فضای مناسب بوده تا جریان تحصیل دانش آموزان به خوبی و با امنیت پیش برود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان بیان کرد: ۲۲۰۰ فضا در استان زنجان در اختیار آموزش و پرورش بوده که از این تعداد ۱۷۵۰ فضا آموزشی است.

وی با اشاره به اینکه تخریب و بازسازی مدارس فرسوده از سال ۸۵ آغاز شده است، خاطرنشان کرد: از سال ۸۵ تاکنون ۱۴۰ پروژه با ۹۶۰ کلاس تخریب و بازسازی شده است و از این میزان ۱۴ پروژه با ۱۳۰ کلاس از سال ۹۲ تاکنون بوده است.

عسگری با اعلام اینکه از سال ۸۵ تاکنون ۳۸ باب مدرسه با ۳۲۵ کلاس را مقاوم سازی کردیم، گفت: از این میزان ۷ باب مدرسه با ۷۷ کلاس از سال ۹۲ تاکنون مقام سازی شده است.

وی با اشاره به استانداردسازی سیستم گرمایشی ۲۵۸۸ کلاس افزود: ۵۰ درصد فضاها به استانداردسازی سیستم گرمایشی نیاز دارند و ۳۰ درصد نیز نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان با بیان اینکه فضاهای آموزشی باید به سیستم‌های جدید آموزشی تجهیز شوند، اظهار کرد: ۴۳ پروژه نیمه تمام با ۲۳۷ کلاس به مساحت ۵۴ هزار و ۷۰ مترمربع در استان زنجان وجود دارد.

وی به وضعیت فضاهای آموزشی شهرکهای اقماری نیز اشاره و عنوان کرد: در شهر زنجان هفت شهرک بزرگ و کوچک یا فاقد فضای آموزشی هستند و یا اینکه تعداد فضاهای آموزشی نسبت به جمعیت دانش آموزان کم است.

عسگری اعتبارات هزینه شده از سال ۹۲ تاکنون ۶۷ میلیارد تومان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: در این مدت تعهدات خیران نیز ۱۸ میلیارد تومان بوده است.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر