logo
امروز : یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۲
[ شناسه خبر : ۳۷۹۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر‌کل کمیته امداد استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

۱۴ هزار و ۹۰۰ مددجوی زنجانی خودکفا شدند

۱۴-هزار-و-۹۰۰-مددجوی-زنجانی-خودکفا-شدند-
مدیر‌کل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اشتغال‌زایی و کمک به خود‌کفایی مددجویان از اولویت‌های کمیته امداد است، گفت: 14 هزار و 900 نفر از مددجویان تحت پوشش به خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند.

رو‌ح‌الله صالحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی کمیته امداد ایجاد اشتغال تولید محور برای خودکفا کردن خانواده‌های تحت پوشش است، اظهار داشت: تأمین فضای کسب و کار و سرمایه‌‌گذاری برای درآمد‌زایی خانواده‌های تحت حمایت در اولویت بود که با این رویکرد سال گذشته حدود 4 هزار و 320 مددجو از طریق برنامه‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد وارد عرصه کسب و کار شدند.  

بیشتر بخوانید

وی افزود: طبق برنامه‌ در نظر گرفته شده، حوزه پشیبانی تا مدت مشخصی طرح‌های اشتغال افراد تحت حمایت را مورد نظارت قرار می‌دهد و زمانی که به یک درآمد زایی و پایداری رسید، از چرخه نظارت حمایت‌های کمیته امداد خارج می‌کند. 

مدیر‌کل کمیته امداد استان زنجان عنوان کرد: در طول این دوره نظارتی، که این طرح‌ها اجرا و پیگیری می‌شوند آموزش و مهارت‌های لازم نیز صورت گرفته و بعد از اینکه افراد در فعالیتی که انجام می‌دهند حرفه‌ای و توانمند شدند از چرخه حمایت خارج می‌شوند.  

وی با اشاره به برنامه‌های سال جاری کمیته امداد اذعان کرد: در بحث بازاریابی باید از فروش غیر حضوری و ظرفیت‌های موجود از جمله سکو‌های اینترنتی مانند «دیجی کالا» و «باسلام» استفاده کنیم و فروش محصولات طرح‌های اشتغال را افزایش دهیم.  

صالحی تصریح کرد: با وجود این برنامه‌ها افراد تحت حمایت نیز انگیزه گرفته و تشویق می‌شوند، که انتظار می‌رود در سال‌های آینده شاهد موفقیت سایر افراد کارآفرین باشیم. کمیته امداد امام خمینی(ره) با فراهم کردن زمینه خودکفایی افراد مستعد اشتغال تحت حمایت با واگذاری تسهیلات لازم نقش مهمی برای توانمندسازی آن‌ها ایفا می‌کند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر