logo
امروز : دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۶
[ شناسه خبر : ۳۷۸۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه قیدار:

شهید آیت‌الله رئیسی پرچم ایثار را برافراشته کرد

شهید-آیت‌الله-رئیسی-پرچم-ایثار-را-برافراشته-کرد
امام جمعه قیدار گفت: شهید آیت‌الله رئیسی پرچم ایثار و جان دادن در خیمه ولایت و میدان خدمت را در سرزمینمان برافراشته کرد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از نسیم اشراق، حجت‌الاسلام علی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه قیدار، با اشاره به شهادت خادم‌الرضا شهید جمهور و همراهان اظهار کرد: هشتمین رئیس جمهور مملکت امام هشتم، که سه سال پیش، در روز ولادت امام هشتم خدمت مقدس خود را شروع کرده بود در روز ولادت امام هشتم آسمانی شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: شهید آیت‌الله رئیسی عیار و قیمت ریاست جمهوری را بالا برد و حجت را برای همه تمام کرد و معیار و میزان شد و فقط محبوب ملت ایران نبود، او محبوب الملل و محترَم الدُوَل بود و حماسه‌ساز میدان پیشتازی خدمت بی‌منت به ملت و مملکت بود.

امام جمعه قیدار ادامه داد: سبک و سیره عملی رئیس جمهور شهید که به گوهر تقوا، اخلاص، ساده‌زیستی، عدالت‌طلبی، فسادستیزی، توکل به خدا و ولایت‌مداری مزین بود، زندگی تراز سبک زندگی و مدیریت علوی را معنا کرد و پرچم ایثار و جان دادن در خیمه ولایت و میدان خدمت را در این سرزمین همچنان برافراشته ساخت.

وی به مسئله جمعیت، ابر بحران قرن اشاره کرد و گفت: «جمعیت» از مولفه‌های مهم سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برای هر کشوری است و وضعیت رشد جمعیت در ایران سال‌هاست که اوضاع خوبی را طی نمی‌کند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: این سه فقره از پیام فوق یعنی «آینده‌ی هولناک پیری جمعیت»، «از ضروری‌ترین فرائض مسئولان و آحاد مردم» و «یک سیاست حیاتی» برای فهمیدن دغدغه و نگرانی رهبر حکیم‌مان کافی است.

وی به هفته ایثار و مقاومت اشاره کرد و گفت: آزادی خرمشهر ضربه بزرگی را به دشمن بعثی وارد ساخت و رژیم صدام پس از تحمل این شکست، در تمامی طول جبهه‌های نبرد دچار انفعال شد و توهم غلبه بر ایران را برای همیشه به فراموشی سپرد.

امام جمعه قیدار افزود: اما بزرگ‌ترین درس امروز آزادی خرمشهر، درک حقیقت ترجیح هزینه مقاومت بر هزینه تسلیم بود، واقعیت این است که ملت ما در حال گذر از پیچ تاریخی است و اگر بخواهیم از این پیچ گذر کنیم و به موفقیت برسیم باید آگاهی‌های سیاسی خود را بِروز کنیم.

وی اضافه کرد: موضوع مهمی که برای گذر از این پیچ تاریخی اهمیت دارد، تحلیل درست هزینه مقاومت و تسلیم در برابر دشمن است و مقاومت و تسلیم شدن هر دو هزینه دارد، اما در مصاف با دشمن هزینه مقاومت به مراتب کمتر از تسلیم است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر