logo
امروز : دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۰
[ شناسه خبر : ۳۷۸۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مسئول زکات کمیته امداد ماهنشان:

برای آزادی خرمشهر جوانان شهید فراوانی تقدیم شد

برای-آزادی-خرمشهر-جوانان-شهید-فراوانی-تقدیم-شد
مسئول زکات کمیته امداد ماهنشان گفت: در آزادی خرمشهر جوانان و فرمانده‌هان زیادی شهید شدند که از جمله آنان محمد جهان‌آرا فرمانده سپاه خرمشهر بود که جایگاه ویژه‌‌ای در سازماندهی نیروها و عملیات‌های مختلف داشت.

حجت‌الاسلام مهدی قائمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» ضمن عرض تسلیت شهادت آیت‌الله سیّد ابراهیم رئیسی و همران ایشان، گفت: رئیسی فقط شهید راه خدمت نیست، او شهید راه دفاع از ولایت‌فقیه است شهید رئیسی برای رضای خدا کار کرد و خداوند متعال مزد تلاش‌های شبانه روزیش را‌ داد.

بیشتر بخوانید

مسئول زکات کمیته امداد ماهنشان ادامه داد: جنگ به صورت رسمی در 31 شهریور 1359 از طرف رژیم بعثی عراق بر ما تحمیل شد بعد از گذشت 35 روز از هجوم ناجوانمردانه رژیم بعثی عراق به کشور ما، در چهارم آبان ماه سال ۱۳۵۸ شهر خرمشهر با تمام ایستادگی‌ها سقوط و به اشغال عراق درآمد.

وی افزود: اما مقاومت مردم و رزمندگان تا 20 ماه بعد ادامه پیدا کرد و در 10 اردیبهشت 1361عملیات «الی بیت المقدس» در منطقه غرب رود کارون و جنوب غربی اهواز و شمال خرمشهر با رمز «یا علی بن ابی طالب(ع)» و به فرماندهی علی‌ صیاد شیرازی و حاج احمد متوسلیان با هدف آزادسازی خرمشهر آغاز شد.

قائمی خاطر نشان کرد: اما حساسیت و اهمیت اهداف موجب شد که عملیات به مدت 24 روز به درازا کشید و در نهایت رزمندگان اسلام، در اوج اقتدار، خرمشهر را آزاد کردند.

وی یادآور شد: در آزادسازی خرمشهر جوانان و فرماندهان زیادی شهید شدند که یکی از آنان محمد جهان‌آرا فرمانده سپاه خرمشهر بود که جایگاه ویژه‌ای در سازماندهی نیروها و انجام عملیات‌های مختلف داشت.

مسئول زکات کمیته امداد ماهنشان عنوان کرد: او از همان آغاز جنگ خود را برتر از مردم ندانست و ابتدا نیروها را به میدان نفرستاد بلکه دوشادوش مردم از شهر دفاع کرد.

وی تاکید کرد: بعد از سقوط خرمشهر و عزل بنی‌صدر از فرماندهی کل قوا محمد جهان آرا و تعداد دیگری از فرماندهان به دل دشمن یورش بردند و سبب شکستن محاصره آبادان در سال 1360 شدند.

قائمی افزود: به دنبال این پیروزی در روز هفتم مهر محمد جهان‌آرا و تعداد دیگری از فرماندهان راهی تهران شدند تا گزارش عملکرد شجاعانه نیروها را به رهبر انقلاب بدهند اما در میانه راه هواپیمای حامل آن‌ها دچار نقص فنی شد و سقوط کرد.

وی خاطر نشان کرد: در این اتفاق جهان آرا و دیگر مسافران هواپیما به شهادت رسیدند.

مسئول زکات کمیته امداد ماهنشان اظهار کرد: به مناسبت آزادسازی خرمشهر و به یاد محمد جهان‌آرا نوحه (ممد نبودی ببینی) توسط جواد عزیزی از رزمندگان خرمشهر سروده و نخستین بار توسط حسین فخری همرزم او بر سر مزارش خوانده شد.

وی ادامه داد: در روز سوم خرداد ۱۳۶۱ رزمندگان اسلام طی عملیات «الی بیت‌المقدس» بسوی بیت المقدس خرمشهر را آزاد کردند.

قائمی تصریح کرد: در تاریخ ۲۹ تیرماه ۱۳۶۷ حضرت امام در پیام خود به مناسبت پذیرش قطعنامه ۵۹۸ چنین نگاشتند؛ «جنگ ما فتح لبنان و فلسطین را به دنبال خواهد داشت».

 وی بیان کرد: در روز پنج خرداد ۱۳۷۹ رزمندگان حزب‌الله با اخراج ارتش رژیم صهیونیستی، خاک لبنان را به صورت کامل آزاد کردند.

مسئول زکات کمیته امداد یادآور شد: یکم خرداد ۱۴۰۳ نروژ، اسپانیا و ایرلند کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناختند، چند روز قبل هم مجمع عمومی سازمان ملل متحد با رای موافق بیش از ۱۳۰ عضو، کشور فلسطین را به رسمیت شناخته بود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر