logo
امروز : دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۰:۳۶
[ شناسه خبر : ۳۷۸۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه سلطانیه در گفتگو با موج‌رسا:

شهید رئیسی مردی از جنس خدمت برای ملت بود

شهید-رئیسی-مردی-از-جنس-خدمت-برای-ملت-بود-
امام جمعه سلطانیه گفت: آیت‌الله رئیسی خادم واقعی امام رضا(ع) بود و مردی از جنس خدمت برای کشور و ملت است.

حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی هشتمین رئیس جمهور ایران اسلامی، در میلاد امام هشتم میهمان حضرت امام رضا (ع) شد اظهار کرد: شهید آیت‌الله رئیسی شخصیتی بود که منصب‌های متعدد هیچ‌گاه در ظاهر و باطن او تاثیر نگذاشت و روحیه ساده‌زیستی و اخلاص و از همه مهم‌تر ولایتمداری و مردمداری در زندگی رئیس جمهور شهید، نمایان بود.

بیشتر بخوانید

وی گفت: اِنَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصّالحاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدّاً»؛ به يقين كسانى كه ايمان آورده و كارهاى شايسته انجام داده‌اند به زودى خداوند رحمان محبتى براى آنان در دلها قرار مى‌دهد.

امام جمعه سلطانیه ابراز کرد: اين آيه به خوبى دلالت دارد كه ايمان و عمل صالح سرچشمه محبوبيت در ميان توده‌هاى مردم است. آرى ايمان و عمل صالح جاذبه عجيبى دارد كه دلها را همچون آهن‌ربا به سوى خود جذب مى‌كند، حتّى افراد ناپاك و آلوده نيز از پاكان و صالحان لذّت مى‌برند.

حسینی‌نسب تصریح کرد: احیای ارزش‌های‌ اسلام و انقلاب که نقطه عطف آن‌ها، ولایتمداری و مردمداری است، از اعمال صالح رئیس جمهور شهید است که در دوران ریاست جمهوری به آنها پایبند بود و همین خصوصيت ویژه باعث محبوبیت این شهید بزرگوار شده است.

وی ادامه داد: دعاها، ختم صلوات‌ها و راز و نیازهای مردم در مکان‌های مقدس برای سلامتی ایشان و قلب‌های نگران و امروز غم فقدان او، نشان از محبوبیت رئیس جمهور شهید در بین مردم است. 

امام جمعه سلطانیه اضافه کرد: آیت‌الله رئیسی حقیقتا یک عنصر ارزشی بود و با تمام وجود به ارزش‌ها اعتقاد داشت و پاسدار ارزش‌ها بود و آنها را زنده کرد. 

وی عنوان کرد: خدمت به مردم و مردمداری و حضور بی‌تکلف و خالصانه در جمع مردم و پرداختن به مشکلات آنها از شاخصه‌های اصلی ایشان بود.

امام جمعه سلطانیه ابراز کرد: ارتباط با مردم در دورترین نقاط کشور، توقف به احترام مردم در مسیرهایی که مردم برای پیشواز ایشان جمع می‌شدند، دریافت نامه‌های مردم، کارهای زیربنایی که برای آینده کشور و مردم انجام داد، همه نشان از مردم‌داری و شجاعت ایشان است.

حسینی‌نسب ابراز کرد: ایشان به خادم‌الرضا و سید محرومان شناخته می‌شد، که نماد ولایت‌مداری، ارزش‌مداری و مردم‌داری و اعتقاد شدید خالصانه ایشان به امام هشتم(ع) است. 

وی ادامه داد: قطعا آیت‌الله رئیسی و خدمات او و مواضع انقلابی او در یاد مردم ماندگار خواهد شد.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه خستگی‌ناپذیر بودن ایشان در امر زائران و حرم واقعا بی‌مثال است اذعان کرد: ایشان تمام وقت را برای خدمت به زائران علی‌بن‌موسی الرضا(ع) صرف کردند و تمام روز برای سرکشی در تمام بخش‌های حرم بودند و این کار و وظیفه را به جد انجام داد و عاشقانه در راه امام رضا(ع) و زائران ایشان خدمت کردند و روز ولادت این امام رئوف نیز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

حسینی‌نسب ادامه داد: معاونت امداد مستضعفان، ایجاد زائرشهر و زائرسرا، توسعه مفهوم خدمت و افزایش خادمان رضوی، راه‌اندازی شهرک علم و فناوری، توانمندسازی محرومان و توسعه فعالیت‌های فرهنگی از جمله اقدامات موثر شهید آیت‌الله رئیسی در زمان تولیت وی در آستان قدس رضوی بود و ایشان به راستی مردی از جنس خدمت برای کشور و ملت بود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر