logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۹
[ شناسه خبر : ۳۷۷۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر زنجان:

برنامه‌های فرهنگی شهرداری زنجان تدوین شد

برنامه‌های-فرهنگی-شهرداری-زنجان-تدوین-شد
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر زنجان از تدوین برنامه‌های فرهنگی شهرداری زنجان خبر داد و گفت: همه برنامه‌های فرهنگی شهرداری زنجان به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» منصور مرادلو امروز در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان با اشاره به اجرای برنامه‌های پیشنهادی فرهنگی شهرداری زنجان در سال‌جاری اظهار کرد: در ابتدای سال شهرداری زنجان برنامه خود را بر اساس بودجه پیشنهاد داده بود که عناوین مهم در بودجه بررسی، تایید و ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید

وی با تاکید بر اینکه اکثر اعضای شورای و مردم نسبت به برنامه‌های شهرداری حساس بوده و پیگر نقش شهرداری در ارتقای فرهنگ عمومی هستند، عنوان کرد: مردم نسبت به برنامه‌ها و اقدامات شهری، شهرداری زنجان نگاه ویژه‌ای دارند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر زنجان با تاکید بر اینکه دیدگاه شورا در برگزار برنامه‌های فرهنگی این بود که یک حرکت متوازن و نگاه ویژه‌ای به همه ابعاد انجام شود، ادامه داد: صرفا نگاه‌ها نباید تک بُعدی و تنها به حوزه ورزشی باشد.

وی با بیان اینکه بر این اساس درخواست شده بود که شهرداری در چهار حوزه برنامه‌ها خود را ارائه دهد عنوان کرد: این برنامه در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری توسط شهرداری زنجان ارائه شد.

مرادلو با بیان اینکه در این برنامه‌ها برای حوزه گردشگری تاکید ویژه شده بود گفت: همه عناوین در کمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت و در این برنامه بر روی برنامه‌هایی که حساسیت مردم را در پی داشت تاکید ویژه شد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات فرهنگی در قالب برنامه فرهنگی شهرداری گفت: مشارکت در اجرای مدیریت و کنترل آسیب‌های اجتماعی، آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه سلامت فردی و اجتماعی و همچنین برنامه‌های ویژه‌ای در خصوص آموزش شهروندان در استفاده صحیح از فضای مجازی نیز در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر زنجان برگزاری برنامه‌های مشارکتی در محلات آسیب‌پذیر را از دیگر برنامه‌های حوزه فرهنگی شهرداری عنوان کرد: این برنامه‌ها با استفاده از ظرفیت مساجد و پایگاه‌ها و کانون‌ها قرار است برگزار شود.

وی در ادامه همچنین تجلیل از مشاهیر و نخبگان علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی را از دیگر برنامه‌های شهرداری زنجان عنوان کرد و افزود: احیای سنت‌ها و آداب و رسوم در بستر شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد شور و نشاط نیز از جمله برنامه‌هایی است که ارائه شده است.

مرادلو با اشاره به اینکه بر اساس تاکید اعضای شورا اهمیت ویژه برای برنامه‌های فرهنگی داده خواهد شد عنوان کرد: در این راستا برگزاری برنامه‌های آموزشی در بحث خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی و تحکیم بنیان خانواده و مشارکت در تهیه و تولیدات محصولات فرهنگی و انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در کاهش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه در بحث گردشگری نیز تلاش بر این است که برنامه‌ریزی و همکاری خوبی را با میراث فرهنگی و مجامعی که در این حوزه فعالیت دارند از جمله برگزار تورهای گردشگری انجام شود عنوان کرد: در حوزه ورزش نیز برگزاری رویدادها و مسابقات ورزشی به ویژه در محلات مورد تاکید قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر زنجان تجلیل از قهرمانان ورزشی را از دیگر برنامه‌های ارائه شده شهرداری در سال جاری عنوان کرد و ادامه داد: اجرای برنامه‌های ورزشی در پارک‌ها نیز جزو برنامه‌های شهرداری در سال‌جاری است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر