logo
امروز : جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۸
[ شناسه خبر : ۳۷۷۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
رئیس جمهور مردمی و مرد روزهای سخت خدانگهدار؛

روایت سوگ مردم ماهنشان در غم رئیس‌جمهور

روایت-سوگ-مردم-ماهنشان-در-غم-رئیس‌جمهور
مردم ایران امروز در سوگی نشسته‌اند که در آن دومین شخص عالی مملکت بعد از رهبری از دست دادند، آیت‌الله رئیسی تنها یک رئیس جمهور نبود، او شخصی مردمی بود، سید محرومان بود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» مردم ایران امروز در سوگی نشسته‌اند که در آن دومین شخص عالی مملکت بعد از رهبری را از دست دادند، آیت‌الله رئیسی تنها یک رئیس جمهور نبود، او شخصی مردمی بود، سید محرومان بود، در انجام خدمت به مردم از هیچ کاری دریغ نمی‌کرد و خستگی در او معنی نداشت.

بیشتر بخوانید

رئیس جمهور مردمی ایران جهت افتتاح چند طرح دولتی به آذربایجان شرقی سفر کرده بود که بعد از افتتاح سد «قیزقلعه‌سی» در هنگام بازگشت از جلفا به تبریز هلی‌کوپتر حامل ایشان و هیأت همراه دچار حادثه شده و تمامی سرنشینان به مقام اعلای شهادت نائل شده و ایران اسلامی را بار دیگر سوگوار کرده و در ماتمی عظیم نشانده است.

دغدغه اصلی رئیس جمهور مردم محروم و حل مشکلاتشان بود

رئیس جمهور مردمی و یاور محرومان در راه خدمت به خلق به شهادت رسید و نمونه بارز این آیه ۱۶۹ سوره آل‌عمران که می‌فرماید: وَ لَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِى سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوتاً بَلْ أَحْیَآءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ‏

(اى پیامبر) هرگز مپندار کسانى که در راه خدا کشته شدند، مردگان‌اند، بلکه(آنان‏) زنده‌‏اند، (و) در پیشگاه پروردگارشان روزى داده مى‌‏شوند!

آیت‌الله رئیسی در قسمتی از بیانیه خود قبل از ورود به انتخابات چنین می‌گوید: خدایا تو شاهدی که هیچگاه دنبال مقام و قدرت‌طلبی نبوده‌ام و در این مرحله نیز برخلاف میل و مصلحت شخصی و تنها به منظور انجام وظیفه در جهت اجابت توده مردم و جوامع نخبگان و رعایت مصالح اجتماعی و رفع رنج مردم و ایجاد امید پا به عرصه گذارده‌ام و در این مسیر از تو و اولیاءت استمداد می‌طلبم تا خدمت‌گزاری شایسته برای این مردم قدرشناس و رنج کشیده باشم. ان‌شاءالله

همه این سخنان نشان از این موضوع دارند که ایشان رئیس جمهوری مردمی است که در همه امور و مسائل مردم دغدغه اصلی ایشان بوده و حل مشکل مردم و رسیدگی به مشکل و درد آن‌ها از موضوعات با اهمیت در نظر ایشان بود.

ولایت‌مداری از ویژگی‌های برجسته آیت‌الله رئیسی بود

آیت‌الله رئیسی، نمونه و اسوه کامل ساده زیستی بودند و دوره ریاست‌جمهوری ایشان یکی از بهترین دوره‌های ریاست جمهوری در تاریخ جمهوری اسلامی بود چرا که با تکیه بر ایمان و بکارگیری نیروی‌های جوان انقلابی توانستند بسیای از برنامه‌ها و طرح‌های را به اتمام برسانند.

ولایت‌مداری، روحیه جهادی و علاقه به خدمت‌گزاری از بزرگترین ویژگی‌های شخصیتی ایشان بود که همین روحیات باعث شد تا در دوره ریاست ایشان شاهد اجرای طرح‌های خوبی در زمینه اشتغال‌زایی، عمرانی و دیگر عرصه‌های موجود باشیم.

او فردی خستگی‌ناپذیر بود

رئیس جمهور خستگی‌ناپذیر ما همیشه در میدان عمل حضور داشت، ایشان به دورترین و محروم‌ترین نقاط کشور سفر می‌کردند تا بتواند گره از مشکل مردمی بگشاید و این اقدامات را به صورت مکرر و پی در پی و پست سرهم  می‌کردند و خستگی در ایشان معنی نداشته، نه اینکه ایشان خسته نشوند، اما به گونه‌ای بودند که با وجود خستگی آن را در خود بروز نمی‌دادند و همانند قبل به امورات رسیدگی می‌کردند در حالی که می‌توانستند به اقتضای شغل خود فقط در محل کار حضور داشته باشند.

روحیه خستگی‌ناپذیر ایشان به قدری مورد توجه است که مقام معظم رهبری می‌فرمایند؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه خود به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی واژه «خستگی ناپذیر» را بیان کردند و این صفت را شایسته ایشان داشتند.

با این وجود مردم شهرستان ماهنشان نیز سوگوار مردی شدند که از نزدیک برکت وجودش را حس نکرده بودند اما برکت ایشان در مقام ریاست جمهوری شامل حال آنان شده بود.

امروز وقتی در شهر حضور یافتم، شهر به گونه‌ای در غم و اندوه فرو رفته بود، چیزی از شادی و طراوت بهار و اردیبهشت ماه در آن حس نمی‌شد کمی که به راهمان ادامه دادیم به مرد سالخورده‌ای برخوردم با او به گفتگو کردم همین که نام سید محرومین را از من شنید قطره اشکی از گوشه چشمانش جاری شد گفت: از لحظه‌ای که خبر سانحه را شنیدم تا امروز صبح دل در دلمان نبود، امیدوار بودم، با خود می‌گفتم ان‌شاءالله سالم هستند و خبر سلامتی ایشان را به ما می‌دهند.

وی ادامه داد: شب را تا نیمه در مسجد گذراندیم و برای سلامتی رئیس جمهور دعا خواندیم و صلوات ختم کردیم.

این شهروند ادامه داد: وقتی به خانه برگشتیم خواب بر چشم ما حرام شد، مگر می‌شد که رئیس جمهور ما و هیأت همراهش در شرایط خاص باشند و ما در خانه‌های گرم و نرم خود بخوابیم.

وی عنوان کرد: با خود می‌گفتم کاش مسیر نزدیک بود و می‌توانستیم به کمک نیروهای امدادی ملحق شویم تا زود‌تر امداد‌رسانی کنیم.

یکی دیگر از بانوان ماهنشانی در گفتگو با موج‌رسا گفت: همیشه ایشان را در عرصه‌های خدمت می‌دیدم تا پشت صندلی خدمت، آیت‌الله رئیسی در راه خدمت به خلق رفت و شهید شد و جایگاه او و هیأت همراهش بهشت است.

وی ادامه داد: با شهادت ایشان ایران به ماتم نشست و نعمات بزرگ و مسئولان وظایف‌شناس و دلسوزی را از دست داد اما دشمن این را بداند ما رئیسی‌های دیگری داریم که در راه ایران و مردمان از جان خود می‌گذرند و مقام معظم رهبری عصر دیروز فرمودند: امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور محترم و مغتنم و همراهان ایشان را به آغوش ملت برگرداند، همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند، ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید.

این بانو افزود: ما شخصیت‌های زیادی همچون رئیسی‌ها، سلیمانی‌ها داریم که منتظر دستور رهبران هستند تا دنیا را به زانو در بیاورند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر