logo
امروز : شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۲
[ شناسه خبر : ۳۷۷۶۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
واکنش مردم ابهر به شهادت رئیس‌جمهور ایران؛

خادم‌الرضا لحظه‌ای از تلاش نایستاد

خادم‌الرضا-لحظه‌ای-از-تلاش-نایستاد
مردم شهیدپرور ایران امروز سانحه سنگین و رخداد تلخ ارتحال شهادت‌گونه رئیس‌‌جمهور و امام جمعه گرامی تبریز و وزیر امور خارجه را تجربه کردند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» رئیس‌جمهور کشورمان روز گذشته یک‌شنبه ۳۰ خرداد ماه برای افتتاح سد مرزی «قیزقلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود که در مسیر بازگشت، بالگرد حامل وی و همراهانش در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و در منطقه کوهستانی شمال غربی ایران به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید

 بهترین مزد برای مردان خدا که سال‌های سال با هزاران زحمت و مرارت بخاطر خدا کار می‌کنند و طعنه‌ها و زخم زبان‌هایی که از طرف دوست و دشمن تحمل می‌کنند و فقط برای خدا کار می‌کنند؛ شهادت است و چه مزدی از این هدیه ارزشمند الهی بالاتر است و سید ما چه هدیه زیبایی در روز ولادت امام رضا علیه السلام از خدا گرفت.

مردم شهر ابهر به خاطر ارادتی که به این رئیس‌جمهور مخلص ایران داشتند، مراسم گرامیداشتی را در مسجد جامع برگزار کردند و ارادت خود را به این سید بزرگوار نشان دادند.

مراسم با قرائت آیاتی از قرآن آغاز شد و سپس مداح شروع به نوحه‌خوانی کرد و قلب مردم شهیدپرور را به درد آورد و سپس امام جمعه محبوب شهر به سخنرانی پرداخت.

حجت‌الاسلام سعید مرادپور امام جمعه ابهر در مراسم یادبود سوگواری شهادت رئیس‌جمهور ایران و همراهان‌شان گفت: یکی از مخلص‌ترین بندگان خدا به مقام شهادت نائل شد، در زمان شهادت حاج قاسم یکی از فرزندان ابهر به شهادت رسید و در شهادت رئیس‌‌جمهور نیز یکی از اهالی روستای درسجین، شهید بزرگوار بهروز قدیمی به مقام شهادت نائل شد، این بزرگواران حتما لیاقت شهادت داشتند، به قول شهید سلیمانی باید مانند شهید زیست تا نعمت شهادت را به دست آورد.

وی با بیان اینکه از زمان انقلاب تا به الان شهدایی که رخت و لباس شهدا نصیبشان شده است ویژگی‌هایی داشتند، گفت: در بین همه این ویژگی‌ها، شوق خدمت به انقلاب بهترین ویژگی این شهداست و برای خدمت به مردم سر از پا نمی‌شناختند.

سید محرومان برازنده شهید رئیسی بود

حجت‌الاسلام مرادپور افزود: این سید بزرگوار در بین مردم عام و خاص به سید محرومان مشهور بوده و این لقب شایسته این سید بزرگوار بود، این شهید بزرگوار بعد از رسیدن به ریاست‌جمهوری اصلا آسایش و آرامش نداشت و تمام تلاش خود را می‌کرد تا به کشور امام رضا علیه‌السلام خدمت کند و جان شیرین خود را حین خدمت به مردم از دست داد.

امام جمعه ابهر گفت: شهید رئیسی یک لحظه را برای خدمت به مردم از دست نمی‌داد و خود را از یک خدمت به خدمتی دیگر می‌رساند و ما یک خدمتگزار صادق را از دست دادیم اما دشمنان تصور می‌کردند که ایران بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی تضعیف خواهد شد ولی به قول مقام معظم رهبری؛ «شهید حاج قاسم سلیمانی به مراتب اثرگذارتر از سردار حاج قاسم سلیمانی است».

وی خاطرنشان کرد: مردم ما باید توجه داشته باشند که دشمن از هر اندوهی که به ما می‌رسد خوشحال می‌شوند و بر روی مشکلات ما می‌نشیند و از آن بهره می‌برد و اتحاد و یکپارچگی مردم تیری بر چشمان دشمن است.

حجت‌الاسلام مرادپور تصریح کرد: از همان لحظات که این اتفاق افتاد حقیقتاً مردم نگران این سید بزرگوار بودند، لطف و محبت به این سید بزرگوار بین مردم وجود دارد و دشمن سعی می‌کند دلسردی و یأس را بین مردم ما بیاندازد.

امام جمعه ابهر بیان داشت: آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی علمدار و پرچم‌دار رهبر ما بود و عشق و علاقه مردم به ایشان به حدی بود که در مساجد و حرم‌های معصومین، در تکاپو و دعا بودند، رهبر ما قوی است اما فطرت انسانی است وقتی که عزیزی را از دست می‌دهد مظطرب شود.

در حاشیه مراسم شهروند ابهری در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا گفت: شهادت رئیس‌جمهور محبوب دردی جانکاه برای ما مردم است، 

ایشان در دوره کوتاه خدمت‌شان بسیار مخلصانه کار می‌کردند، تلاش ایشان این بود که زیرساخت‌های مهم کشور را بازسازی کنند.

 وی افزود: تمام تلاش ایشان این بود که شرایط را چه از جهت اقتصادی و چه از جهات دیگر برای مردم به گونه‌ای فراهم کنند که زندگی در آینده برای ایرانی‌ها زندگی به مراتب آرام‌تری باشد.

 این شهروند تصریح کرد: من خدمت همه مردم، حتی کسانی که به ایشان رأی ندادند و موافق ایشان نبودند، عرض می‌کنم که به نظر من اگر توجه داشته باشید می‌بینید که این سید عزیز، خدمات‌شان خدمات ارزشمندی بود.

شهروند دیگری در این‌باره گفت: مردم ایران شخص رئیس‌جمهور سید ابراهیم رئیسی، دولتمردی برجسته را از دست دادند که تمام عمر با فداکاری و وفاداری به کشورش خدمت کرد.

شهید رئیسی شوق خدمت‌گذاری داشت

وی افزود: صفای باطن، تواضع و شوق خدمت‌گزاری به مردم مهم‌ترین ویژگی او در تمام این ادوار بود. ارتقاء مسئولیت‌های رسمی، هیچ‌گاه باعث دگرگونی روحیات این روحانی خدمت‌گزار نشد و شهادت ایشان خیلی ما را اندوهگین کرده است.

شهروندی دیگر در این‌باره گفت: با تمام افتخار در ایام تبلیغات انتخاباتی، با هزینه شخصی، ایشان را تبلیغ کردم و از خیلی‌ها التماس کردم که به این چهره وزین انقلابی رأی دهند و دادند زیرا او را شهید بهشتی دوم و ادامه‌دهنده راه پر تلألو ایشان می‌دانستم.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۴
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۸
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۷
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۵
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۳
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴