logo
امروز : شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۸
[ شناسه خبر : ۳۷۷۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس مرکز خدمات سلامت خدابنده:

واحدهای صنفی متخلف خدابنده پلمپ می‌شوند

واحدهای-صنفی-متخلف-خدابنده-پلمپ-می‌شوند
رئیس مرکز خدمات سلامت خدابنده گفت: واحدهای صنفی که خود کنترلی بهداشتی را انجام ندهند مشمول اعمال قانون و جرایم متعلقه از قبیل جریمه نقدی و پلمپ واحد صنفی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از نسیم اشراق، سپهدار احمدیان گفت: خودکنترلی بهداشتی برای همه واحدهای صنفی مشمول ماده ۱۳ (خوردنی، آشامیدنی، بهداشتی و آرایشی) الزامی است.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به این که همه واحدهای صنفی مرتبط با خوردن، آشامیدن و بهداشت شهروندان ملزم به انجام خودکنترلی و خود‌اظهاری بهداشتی از طریق روش‌های پیش‌بینی شده در قانون هستند افزود: واحدهای صنفی که خود کنترلی بهداشتی را انجام ندهند مشمول اعمال قانون و جرایم متعلقه از قبیل جریمه نقدی و پلمپ واحد صنفی می‌شوند.

رئیس مرکز خدمات سلامت شهرستان خدابنده بیان کرد: متاسفانه بعضا تفسیرهایی غلط از قانون توسط افراد غیر ذی‌صلاح، واحد صنفی را دچار مشکلاتی می‌کند.

وی افزود: در موضوع خود‌کنترلی بهداشتی، قانون‌گذار فقط در شیوه اجرا، متصدی واحد صنفی را مختار گذاشته است اما اصل خود‌کنترلی و خود‌اظهاری بهداشتی الزام و اجبار قانونی است.

احمدیان ادامه داد: واحدهای صنفی به سه روش باید موضوع خود کنترلی را انجام دهند، اولین روش این است که متصدی واحد، خودش این کار را انجام دهد که لازمه این امر داشتن مدرک تحصیلی کاردانی و یا کارشناسی بهداشت محیط متصدی واحد صنفی است.

وی افزود: دومین روش، استخدام یک نفر کارشناس بهداشت محیط واجد شرایط توسط متصدی واحد صنفی برای انجام خود کنترلی بهداشتی است که هزینه بسیار بالایی را به متصدی تحمیل می‌کند.

احمدیان ادامه داد: سومین روش عقد قرارداد با دفاتر خدمات سلامت وابسته به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است که کم‌هزینه‌ترین و آسانترین روش انجام خود کنترلی بهداشتی محسوب می‌شود.

مسئول دفتر خدمات سلامت خدابنده با اشاره به این که در دو روش اول و دوم همه امور مربوط به خود کنترلی بهداشتی باید زیر نظر دفتر خدمات سلامت و مسئول فنی انجام شود افزود: واحدهای صنفی به اخبار منتشره در فضای مجازی و اظهارات افراد فاقد صلاحیت و تخصص در این زمینه توجه نکنند و صرفا موضوع را از مراکز مرتبط با وزارت بهداشت جویا شوند تا مشمول جریمه و یا پلمپ واحد صنفی خود نشوند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر