logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۳
[ شناسه خبر : ۳۷۷۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان:

بارش شدید باران زنجان را فرا می‌گیرد

بارش-شدید-باران-زنجان-را-فرا-می‌گیرد-
کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی روزهای گذشته هشدار سطح زرد هواشناسی برای استان پیش‌بینی شده بود که به نارنجی تغییر کرد و باران شدید زنجان را فرا می‌گیرد.

حسین سلطانی در گفتگو با خبرنگار با پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» هوای استان امروز قسمتی ابری تا ابری گاهی همراه با وزش باد و رگبار باران و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود اظهار کرد: این شرایط ناپایدار تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید

وی گفت: شدت بارندگی طی بعد از ظهر امروز و امشب و روزهای سه شنبه و چهارشنبه خواهد بود و در همین ارتباط هشدار هواشناسی سطح نارنجی شماره 10 صادر شده است و همشهریان دقت لازم در هنگام صدور هشدارهای از طرف هواشناسی اداره کل باشند.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان افزود: در این میان احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن سیلاب‌های محلی در برخی نقاط از سطح استان طی مدت یاد شده پیش‌بینی می‌شود که این بارش همراه با رگبار پراکنده و تگرگ است.

سلطانی تاکید کرد: دمای هوا تا روز چهارشنبه تغییرات چندانی نخواهد داشت اما در روزهای پنجشنبه و جمعه اندکی افزایش می‌یابد و دمای فعلی شهر زنجان را ۱۷ درجه سانتیگراد است.

 

 

 وی ابراز کرد: آمار بارش ایستگاه‌های استان از ساعت 9:30 تا ساعت 15:30 امروز مورخ 1403.02.31 به ترتیب برحسب میلی‌متر عبارت است از: زنجان 6، دانشگاه زنجان 6، حلب 5، نیک پی 4، پری 1، گرماب 1، گیلوان 1، فرودگاه 0.9 و آببر 0.1 میلی‌متر است‌.

 

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: شرایط جوی حاکم احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد به هم استانی‌ها توصیه می‌شود از حضور در ارتفاعات به سبب وقوع رعد و برق و از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

وی ادامه داد: کمینه و بیشینه دمای زنجان ۹ و ۲۳ درجه، ابهر ۱۱ و ۲۵ درجه، خرمدره ۱۰ و ۲۳ درجه، آب‌بر ۱۳ و ۲۶ درجه، قیدار ۱۰ و ۲۰ درجه، سلطانیه هفت و ۲۱ درجه و ماهنشان ۱۳ و ۲۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر