logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۳
[ شناسه خبر : ۳۷۷۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

رئیس جمهور ایران به شهادت رسید

رئیس-جمهور-ایران-به-شهادت-رسید
آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور کشورمان و هیأت همراه به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور کشورمان به همراه هیأت همراه به مقام رفیع شهادت نائل شدند.

بیشتر بخوانید

رئیس جمهور برای افتتاح سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، پس از افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» در ساعت 13 و 30 دقیقه در مسیر بازگشت به تبریز در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان‌شرقی در شرایط نامطلوب آب‌وهوایی دچار سانحه شد.

این بالگرد علاوه بر رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه حسین امیرعبداللهیان، امام جمعه تبریز سید محمدعلی آل‌هاشم و استاندار آذربایجان شرقی مالک رحمتی، جمعی از محافظان و خدمه پرواز حضور داشتند.

پس از آن وقوع این حادثه ۷۳ تیم امدادی، برای جست‌وجوی بالگرد حادثه‌دیده به همراه تجهیزات پیشرفته و تخصصی در منطقه حضور پیدا کردند.

شرایط جوی منطقه و صعب‌العبور بودن، شناسایی محل وقوع سانحه را با دشواری مواجه کرده بود به همین دلیل، کار تیم‌های امدادی برای رسیدن به منطقه با سختی همراه شد.

از استان زنجان نیز بعد از ظهر روز گذشته یک تیم امداد هوایی، دو تیم عملیاتی ویژه واکنش سریع، دو تیم آنست (سگ‌های زنده‌یاب) هلال‌احمر این استان به محل اعزام شدند.

همچنین دو تیم‌ عملیاتی دیگر نیز به آذربایجان‌شرقی اعزام شده بودند، این تیم‌های عملیاتی همراه با پنج خودرو عملیاتی کمک‌دار با تجهیزات امدادی مورد نیاز اعزام شده‌ بودند تا همراهی لازم با سایر نیروهای امدادی را داشته باشند.

اما متاسفانه نیروهای امدادی پس از ساعت‌ها جست‌وجو برای یافتن بالگرد رئیس جمهور، حدود ساعت 5 و 30 دقیقه صبح 31 اردیبهشت‌ماه 1403 به بقایای بالگرد رسیدند؛ با کشف محل بالگرد سانحه دیده آثاری از زنده بودن سرنشینان بالگرد مشاهده نشده است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر