logo
امروز : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۷
[ شناسه خبر : ۳۷۷۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

رسانه‌ها امیدآفرینی را خط قرمز خود نگه‌دارند

رسانه‌ها-امیدآفرینی-را-خط-قرمز-خود-نگه‌دارند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نشریات آزاد هستند و می‌توانند نقد کنند ولی باید منافع ملی، امید و امیدواری را به عنوان مرز و خط قرمز در پیش چشمان خودشان نگهدارند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» محمد مهدی اسماعیلی، امروز در رویداد جام رسانه‌ای امید ضمن تبریک ایام دهه کرامت با تجلیل از حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) فرزندان امام موسی بن جعفر(ع) گفت: کشور ما افتخار میزبانی از آنها را دارد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: این خاندان پر خیر و برکت همیشه در طول سده‌ها برای جامعه ایرانی و جامعه اسلامی افتخار آفرین بوده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: بزرگترین پرچم‌دار دوره معاصر، حضرت امام خمینی از سلاله امام موسی ابن جعفر(ع)، بزرگترین نهضت الهی را پایه‌گذاری کردند و امروز سکاندار این نهضت، فرزند دیگری از فرزندان حسین ابن علی(ع) آیت الله خامنه‌ای است.

وی ضمن تشکر از سپاه بابت برگزاری برنامه جام رسانه‌ای امید افزود: ما در اولین جلسه دولت در ۶ شهریور 1400 که محضر حضرت آقا رسیدیم ایشان بر بحث بازسازی انقلابی در ساختارهای فرهنگی و رسانه‌ای تاکید کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جلسه تنفیذ حکم آقای رئیس جمهور گفت: رهبر انقلاب در این جلسه ضمن تاکید بر بازآرائی انقلاب تاکید کردند که ما امروز در یک جنگ همه جانبه ترکیبی قرار گرفتیم.

وی افزود: نقطه ثقل تبلیغات دشمن، ندامت و پشیمانی مردم نسبت به گذشته و ناامیدی نسبت به آینده است و این امر بر کسی پوشیده نیست.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: همه جریان رسانه‌ای ملحق به دشمن همین مسیر را دنبال می‌کند و ما در دولت در این زمینه مسئولیت‌های مضاعفی داریم.

وی اضافه کرد: سوگمندانه جریانی در دهه‌های اخیر بویژه در حوزه‌های فرهنگی رسانه‌ای شکل گرفته است که به دنبال زدودن حکمرانی از اختیار دولت حاکمیت است و به شدت این وضعیت را تضعیف کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امروز مشاهده می‌کنید که عمدتا مجموعه رسانه‌های مهمی که تاثیرگذاری می‌کنند، حوالی منافع ملی ما اجماع ندارند و دچار بهم ریختگی شده‌اند و مانند افکار و مجموعه‌های سرگشته‌ای هستند که منفعت و مصلحت خودش و جامعه خودش را تشخیص نمی‌دهد.

وی افزود: ما میراث‌دار یک انقلاب بزرگ هستیم، انقلابی که شالوده‌شکنان همه قاعده‌های حاکم بر نظام بین‌الملل را به چالش کشید و دین را به عرصه حاکمیت باز گرداند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امام راحل  از روز اول در کنار باز کردن زنجیر استعمار از دستان مردم ایران، به زدودن استعمار در حوزه فکر و ذهن آنها پرداخت و این گزاره مهم و راهبردی «ما می توانیم» است.

وی افزود: حوزه فرهنگ، حوزه پیشران و حوزه اصلی است و به تعبیر رهبر انقلاب مثل هوا است. 

اسماعیلی ادامه داد: رهبر انقلاب در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، تغییر ساختار فرهنگی را ترجمه کردند.

وی افزود: منظور از تغییر ساختار فرهنگی، تغییر سازمانی نیست بلکه تغییر حوزه فرهنگ در جامعه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امام راحل گزاره «ما می توانیم» را جا انداختند و از دل این تغییر فضای فکری، طهرانی مقدم بزرگ پدید آمد و صنایع موشکی را از مرحله صفر به این مرحله بالا رساند و شهید کاظمی آشتیانی بوجود آمد که افتخار رویان را برای ما رقم زد.

وی افزود: همچنین حاج قاسم بزرگ پدید آمد که پرچم مقاومت را برای همیشه در بلندترین نقطه فرهنگی به اهتزاز درآورد و این صرف فعل توانستن بود. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امروز دشمن همین نقطه قوت ما را نشانه گرفته است و ما در فضای رسانه‌ای، ایمان و امید را نیاز داریم.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب از سال گذشته موضوع ایمان و امید را مطرح فرمودند گفت: امروز دشمن در این سنگر با ما مبارزه می‌کند و ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دولت جمهوری اسلامی ایران کار سخت باز‌گرداندن مسیر به مسیر انقلاب در این حوزه را از دو سال و نیم قبل آغاز کردیم.

اسماعیلی ادامه داد: این کار سختی‌ها و مرارت‌هایی دارد و ما آنها را به جان و دل می‌خریم.

وی افزود: شایسته است که در حوزه رسانه‌ای، بایدها و نبایدها به صورت جدی جلو برود و هیچ رسانه‌ای حق ندارد مردم ایران را نسبت به گذشته پر افتخارش پشیمان و نسبت به آینده باشکوه و با اقتدارش ناامید کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ما این موضوع را در فضای رسانه‌ای و شورای فرهنگ عمومی دنبال می‌کنیم و جزء الویت‌های سال ما است.

اسماعیلی ادامه داد: سردار حاجی زاده و همکاران پر‌افتخارشان شب سیاهی را برای رژیم صهیونیستی رقم زدند و آن شب، شب اعتلای فرهنگ انقلاب اسلامی و شب تحقق وعده صادق و شب ضلالت تمدن غربی و صهیونیست‌ها بود و این‌ها نقاط افتخارآفرین ما هستند.

وی افزود: افتخار و پیشرفت القائی نیست و می‌خواهیم این امر را نشان بدهیم و هرجایی توفیق داشتیم، رسانه‌ها با هم همکاری کردند.

اسماعیلی ادامه داد: هیچ نظر سنجی در این مدت انجام نشده است و بنده حداقل چهار نظرسنجی معتبر را دیدم که بیش از 75 درصد مردم ایران از انتخاب آن شب احساس غرور کردند و این توفیق رسانه است و ما بایستی این خط را دنبال کنیم.

وی با اشاره به بحث راهیان پیشرفت در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: روزی که بنده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تحویل گرفتم تولید کاغذ تحریر در این کشور زیر ۵ هزار تن رسیده بود و امروز با افتتاح مجموعه‌ای که در آستانه‌اش قرار داریم به 130هزار تن رسیده و ما در کاغذ تحریر به خودکفائی رسیده‌ایم. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: آقای رئیس جمهور در سفری که به مازندران داشت از کارخانه چوب و کاغذ مازندران بازدید کرد که به زیر پنج هزار تن رسیده بود.

وی افزود: امروز همه 155میلیون جلد کتاب درسی دانش‌آموزان ایرانی با کاغذ ایرانی چاپ شده است.

اسماعیلی ادامه داد: افتخار داشتیم رهبر عزیز و فرزانه انقلاب اسلامی بیش از سه ساعت در نمایشگاه کتاب تشریف آوردند و ایشان هم با بزرگواری صفحه به صفحه ورق زدند و انواع تولیدات کاغذ ایرانی را برای نشریه و کتب چهاررنگ، همه را به ایشان نشان دادیم.

وی افزود: اول کار سخت است که همه نشریات را ملزم کنیم که از کاغذ ایرانی استفاده کنند ولی باید کیفیت کار بالاتر بیاید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: نشریات آزاد هستند و می‌توانند نقد کنند ولی باید منافع ملی، امید و امیدواری را به عنوان مرز و خط قرمز در پیش چشمان خودشان نگه‌دارند. 

وی افزود: خداوند متعال پرچم این انقلاب حسینی را توسط رهبر انقلاب، به دست صاحب اصلی‌اش برساند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر