logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۴
[ شناسه خبر : ۳۷۷۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کمالی در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

تولید صادرات محور برنامه وزارت جهاد کشاورزی

تولید-صادرات-محور-برنامه-وزارت-جهاد-کشاورزی
عضو اتحادیه مرغداران گوشتی با رد شایعه گرانی مرغ گفت: جوجه‌ریزی طبق روال در حال انجام است و مازاد تولید داریم، پس هیچ افزایش قیمتی در بازار به وجود نمی‌آید.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» محمدعلی کمالی، عضو اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره برخی شایعات مبنی بر گرانی قیمت مرغ به علت صادرات، اظهار کرد: در حال حاضر بازار گوشت مرغ تحت کنترل قرار دارد و جوجه‌ریزی ماهانه بین ۱۴۵ تا ۱۵۰ میلیون قطعه در حال انجام است. همچنین برنامه‌ریزی برای تامین کامل نیاز داخلی در دستور کار قرار دارد و ذخایر داخلی به خوبی تأمین شده است. مرغداران در شرایط کنونی قادر به تأمین کامل نیاز داخلی کشور هستند.

بیشتر بخوانید

کمالی ادامه داد: با وجود برخی تغییرات جزئی در تولید به دلیل مناسبت‌ها یا شرایط فصلی، مرغداران همچنان قادر به تأمین کامل نیاز داخلی کشور هستند.

وی افزود: به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت‌های داخلی، تولید گوشت مرغ داخل کشور در دستور کار قرار دارد. از سوی دیگر، به دلیل وجود مازاد تولید، بخشی از مرغ تولیدی باید به صادرات تخصیص داده شود تا مرغداران زیان نکنند و از دور تولید خارج نشوند.

وی همچنین به این نکته اشاره کرد که مرغداران در حال حاضر در وضعیت ضرر و زیان قرار دارند، زیرا قیمت عرضه گوشت مرغ پایین‌تر از هزینه‌های تولید و توضیح داد: در حال حاضر، قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ زنده ۵۸ هزار تومان است، اما به دلیل مازاد تولید، قیمت مرغ زنده به طور متوسط بین ۵۲ تا ۵۷ هزار تومان به فروش می‌رسد.

مرغ به اندازه کافی داریم و کمبودی وجود ندارد

وی با اشاره به اهمیت عرضه و تقاضا بیان کرد: تأمین نیاز بازار از گوشت مرغ به اندازه کافی است و کمبودی وجود ندارد که قیمت‌ها گران شود. او تأکید کرده است که بخشی از مرغ مازاد به عنوان ذخایر به شرکت پشتیبانی امور دام فروخته شده است و بخشی دیگر صادر شده است.

کمالی در ادامه گفت: صادرات مرغ از ابتدای سال تاکنون حدود ۴ هزار تن بوده است و عراق به عنوان بازار اصلی صادرات مرغ محسوب می‌شود. به نظر بنده در حال حاضر قیمت مرغ در بازار داخلی در کنترل است و تأمین نیازهای داخلی در دستور کار قرار دارد. صادرات نیز به منظور استفاده از مازاد تولید و جلوگیری از ضرر مرغداران مد نظر مسئولان است.

وی در پایان گفت: البته، می‌تواند تغییرات قیمت کوچکی ممکن است در بعضی نقاط لوکس شهر در بازار رخ دهد ولی وضعیت تولید بیانگر این است که موجبات گران شدن قیمت مرغ به دلیل صادرات وجود ندارد و تأمین نیاز داخلی اولویت است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر