logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۷
[ شناسه خبر : ۳۷۶۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان در گفتگو با موج‌رسا:

تعطیلی شنبه به صلاح کشور نیست

تعطیلی-شنبه-به-صلاح-کشور-نیست-
امام جمعه ماهنشان گفت: در کل می‌توان گفت که تعطیلی روز شنبه به صلاح کشور نیست بلکه به ضرر فعالیت‌های کشور بوده و با آموزه‌های اسلامی و دینی متناقض است.

حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه تعطیلی روز شنبه از سوی برخی کارشناسان و رسانه‌ها اقدامی اصلاحی، جزئی و ساده برای تعاملات مالی و تجاری بین‌المللی در نظر گرفته شده است اظهار گرد: اما این تعطیلی به نوعی جراحی فرهنگی رادیکال با پیامدهای مهم است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه از قضا تعطیلی روز شنبه به ضرر جریان‌ها و فعالیت‌های کشور از جنبه‌های مختلف از قبیل اقتصادی و آموزشی است افزود: در سنت اسلامی هفته با روز شنبه، آغاز و به روز جمعه ختم می‌شود.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به اینکه روز جمعه نیز آداب خاص خود را دارد و این مسئله جنبه هویتی و پررنگی در تمایز ملت اسلام، ادیان و ملل دارد و دستکاری در این موارد خواسته یا ناخواسته با دلالت‌های فرهنگی همراه است تصریح کرد: نتایج این پیامد در بلند مدت خود را نشان خواهد داد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با بیان اینکه از آنجا که روز شنبه با فرهنگ عمومی ما یعنی ابتدای هفته که همراه با فعالیت، تلاش و کار همراه است و تعطیلی این روز تبعات زیادی به همراه خواهد داشت، گفت: از نظر فرهنگ کشور ضربه به روال فعالیت‌های اقتصادی و آموزشی است.

وی گفت: مراجع و صاحب نظران مختلفی در کشور نسبت به تعطیلی روز شنبه واکنش نشان داده‌اند و این واکنش بنا به استنباط‌های انجام شده به جا است.

امام جمعه ماهنشان گفت: در کل می‌توان گفت که تعطیلی روز شنبه به صلاح کشور نیست و با آموزه‌های اسلامی و دینی متناقض است و بیشتر تشبیه به اقدامات کفار است که کشور را شبیه اروپا و آمریکا کرده‌اند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری تصریح کرد: باید در نظر داشت که روز جمعه برای مسلمانان تعطیل اعلام شده است و تعطیلی شنبه بر گرفته از متون اسلامی نیست و قابل قبول نیست که خود را شبیه کفار بدانیم.

وی ادامه داد: امید است که با عدم تعطیلی روز شنبه تدابیری صورت گیرد تا بعدها در این باره مشکلی پیش نیاید و فرهنگ اسلامی حفظ شود.  

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : معصومه مرادی ] [ ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ ]
بندهم مخالف هستم
فرم ارسال نظر