logo
امروز : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۵
[ شناسه خبر : ۳۷۶۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

سهم زوجین، تربیت سربازان امام رضایی

سهم-زوجین،-تربیت-سربازان-امام-رضایی
نباید رزق و روزی را بهانه تک فرزندی کنیم چرا که خانواده‌های پر جمعیت از برکت بیشتری برخوردار هستند بنابراین زوجین باید برای به دنیا آوردن و تربیت سربازان امام رضایی اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» هشتمین امام شیعیان امام رضا(ع) است که تمامی ایرانیان ارادت و علاقه خاصی نسبت به این امام رئوف دارند. 

بیشتر بخوانید

ایشان به امام مهربانی‌ها نیز معروف است و در میان اهل بیت(ع) بیش از هر چیز به مهربانی با دشمنان خود شهرت دارد.

این امام بزرگ دارای خصوصیات اخلاقی بسیاری بوده و هر زمان دست نوازش بر سر شیعیان و محبانشان می‌کشند.

اعتقاد و توسل به ائمه(ع) یکی از شیرین‌ترین موضوعاتی است که پدران و مادران ایرانی به نیت یکی از اهل بیت اقدام به فرزندآوری کرده و از آنجایی که در دهه کرامت قرار گرفته‌ایم مادران باردار بسیاری به عشق امام رئوف، نام فرزندان خود را رضا و مشتکات آن می‌گذارند و سعی بر این دارند که کودکانشان سرباز امام رضا(ع) باشند و به گونه‌ای تربیت شوند که راه و مسیر ایشان را الگو و سرمشق خود قرار دهند.

حقیقتا مادرانی که چنین فرزندانی را با این الگوی رفتاری تربیت کرده و تحویل جامعه می‌دهند، مادرانی موفق هستند. تربیت فرزند صالح یکی از سخت‌ترین کار‌ها در جامعه امروزی است.

شهید حججی، صدرزاده و دیگر شهدا نیز در کنار مشغله و دغدغه‌های زندگی از سربازان امام رضا(ع) بوده و حضور ایشان را در سراسر زندگی خود احساس می‌کردند و با یاری ایشان دشمنان اسلام را نابود کردند.

دشمنانی که چشم دیدن فرزندان ایرانی را نداشته و سعی بر این دارند تا جمعیت جوان کشور را از طریق تحریم‌ها و تبلیغات دروغین کاهش دهند.

خداوند فرزندان را سرمایه انسان‌ها خوانده و رزق و روزی رساندن به آن‌ها را وعده داده است.

بنابراین نباید رزق و روزی را بهانه تک فرزندی کنیم چرا که خانواده‌های پر جمعیت از برکت بیشتری برخوردار هستند.

اگر هر مادری چندین سرباز امام رضایی پرورش دهد، کشور ایران بی‌نیاز از همه چیز خواهد بود.

بنابر گفته‌ها و شنیده‌ها در گذشته نیز مادرانی که در آرزوی صاحب فرزند و یا شفای بیماری کودک خود بودند او را نذر این امام همام کرده و هنگام شفا قسمتی از موی سر کودک را کوتاه می‌کردند.

سرباز امام رضا شدن شرایط خاصی دارد باید هر فرد از خود شروع کند، خودش را اصلاح کرده و بعد به سراغ خانواده و دوستانش برود.

امام رضا(ع) خود انتخاب می‌کند هرگاه صلاح بداند به سربازش سر می‌زند، اراده اوست که شامل حال مومنین می‌شود.

از آنجایی که ما شیعه هستیم باید تمام تلاشمان این باشد تا لیاقت سربازی برای ایشان را داشته باشیم و فرزندانی که مورد پسند ائمه باشند را پرورش دهیم.

فاطمه عبداللهی

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر