logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۸
[ شناسه خبر : ۳۷۶۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره:

حل مشکلات معیشتی اولویت مجلس سیزدهم باشد

حل-مشکلات-معیشتی-اولویت-مجلس-سیزدهم-باشد
امام جمعه خرمدره گفت: مجلس سیزدهم باید اولویت خود را در رفع آسیب‌های فرهنگی و حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرمدره با بیان اینکه در آستانه آغاز به کار مجلس سیزدهم هستیم، نظام جمهوری اسلامی نعمت بزرگ بی‌بدیلی است که در دنیا به تنهایی پرچم‌دار مردم‌سالاری دینی حقیقی است اظهار کرد: مردم و مسئولان و به ویژه نمایندگان مجلس باید قدردان این نعمت بزرگ باشند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه نمایندگان جدید یا مجدّد، باید تمام همّت و تلاش خود را برای حرکت به سوی قلّه‌‌ای که انقلاب و امامین انقلاب به ما نشان می‌دهد، مصروف دارند گفت: مجلس سیزدهم باید اولویت خود را در رفع آسیب‌های فرهنگی و حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم قرار دهد.

 امام جمعه خرمدره افزود: اینکه رفع آسیب‌های فرهنگی و حل مشکلات معیشتی جز با اتکا به ارزش‌های انقلاب و تجدید نظر جدی در نظام بودجه‌نویسی با رویکرد توجه به معیشت مردم، دوری از فساد و تعریف ساختارهای مستحکم برای مبارزه با فساد امکان‌پذیر نیست.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با انتقاد شدید از تصویب تعطیلی شنبه‌ها توسط مجلس انقلابی که دور از شأن نام انقلابی مجلس بود افزود: مطالب زیادی به ویژه در رد استدلالات سطحی موافقین این طرح وجود دارد که متأسفانه در حوصله بحث ما نیست.

وی تاکید کرد: پنجشنبه‌ در متون دینی از تقدس برخوردار است، به اصطلاح روز عزیز است، کارهای خیر در این روز ارزش مضاعف دارد، همچنانکه معصیت در آن روز گناه مضاعف دارد.

امام جمعه خرمدره عنوان کرد: اصولا نیت مربوط به روابط محدود متقابل بین افراد است و اگر به نیّت توجه شود، هیچ گونه تفاهم اجتماعی در جامعه اتفاق نیفتاده و هیچ پدیده اجتماعی قابل تفسیر نخواهد بود.

حجت‌الاسلام زاهدی پور افزود: واقعا مشکوک نیست؛ وقتی که می‌بینیم اکثر حامیان تعطیلی شنبه‌ها، سکولارها؛ غربگراها و یا سرمایه‌داران هستد؟

 وی با اشاره به اینکه در تقویم روز یکشنبه مصادف با۳۰ اردیبهشت ماه 10 ذی‌القعده است که روز ملی جمعیت نامگذاری شده است، جمعیت سرمایه‌ بدون جایگزین برای هر جامعه است عنوان کرد: موفقیت در عرصه‌های مختلف علمی، فناوری، دفاعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی وابسته به جمعیت است.

 وی ادامه داد: دهه کرامت و سالروز ولادت اما رضا(ع) را تبریک عرض می‌کنیم و در واقع می‌توان گفت که اهل بیت علیهم السلام؛ بزرگترین سرمایه معرفتی و اعتقادی است که باید برای شناخت هر چه بیشتر آن‌ها تلاش کنیم و قدردان لطف خدا باشیم.

امام جمعه خرمدره گفت: عزت بی‌نظیر امروز ایران اسلامی، محصول پیروزی انقلاب و دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر