logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۶
[ شناسه خبر : ۳۷۶۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

کاهش نرخ رشد جمعیت کشور را تهدید می‌کند

کاهش-نرخ-رشد-جمعیت-کشور-را-تهدید-می‌کند-
امام جمعه زنجان گفت: یکی از خطرات خیلی بزرگی که مملکت ما را تهدید می‌کند کاهش نرخ رشد جمعیت است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با بیان اینکه روز جمعه روز عید مسلمین است، گفت: ماه ذی‌القعده ماه عبادت و دهه کرامت است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه هر چه داریم از برکات وجود امام بزرگوار است، تصریح کرد: پیامبر بزرگ اسلام به دو نفر پاره تن گفته یکی حضرت زهرا(س) و دیگری وجود مقدس امام رضا(ع) است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه حضرت علی(ع) زیارت امام رضا(ع) را توصیه کرده‌ است، عنوان کرد: هر کس امام رضا(ع) را در غربت زیارت کند گناهانش بخشیده می‌شود.

امام جمعه زنجان با اشاره به این که کسی که به زیارت می‌رود دوره خودشناسی، معادشناسی و امام‌شناسی می‌بیند و کسب معرفت می‌کند، افزود: شیرین‌ترین خاطرات عمرمان زیارت قبور معصومان است.

وی با بیان اینکه ۳۰ اردیبهشت ماه روز ملی جمعیت نام‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: یکی از خطرات بزرگ و خیلی بزرگی که مملکت ما را تهدید می‌کند کاهش نرخ رشد جمعیت است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه از دهه ۸۰ به بعد میزان زاد و ولد و ازدواج کاهش پیدا کرده‌ است، افزود: میزان طلاق و سقط جنین زیاد شده‌ است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه گندم و چیزهای دیگر وارداتی است ولی جمعیت را نمی‌توان وارد کرد، گفت: مقام معظم رهبری از سال ۹۰ مکررا در خصوص خطرات کاهش نرخ جمعیت مطالبی را بیان فرموده‌اند.

وی با بیان اینکه مملکت پویا به نیروی انسانی جوان نیاز دارد و اقتدار ملی با جمعیت است، تصریح کرد: از سال ۱۳۸۳ سیر نزولی نرخ جمعیت شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه کاهش ازدواج نسبت به طلاق خطرات جدی و آسیب‌های فرهنگی، اقتصادی، اخلاقی و غیره را در پی دارد، گفت: اگر در چهار سال بعد زاد و ولد زیاد افزایش پیدا کند در هر خانواده سه فرزند متولد شود سیر کاهش جمعیت متعادل می‌شود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه سوم خرداد یکی از روزهای پر افتخار در طول دوران دفاع مقدس است و در تقویم روز مقاومت، ایثار و پیروزی است، تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران در هیچ کجا آغازگر جنگ نبوده و همیشه دفاع کرده و در دفاع نیز به ضربات محکمی وارد کرده است.

آیت‌الله خاتمی به رمز بیت‌المقدس در عملیات آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و افزود: در دوران دفاع مقدس رژیم صهیونیستی شدیدا فلسطینیان را شهید می‌کردند و فرماندهان با نام‌گذاری این عملیات اعلام کردند ما در جنگ هم به یاد شما هستیم.

امام جمعه زنجان گفت: رهبری فرموده‌اند خرمشهرها در پیش داریم حواسمان باشد دشمن بیدار است و انواع اقسام توطئه‌ها وجود دارد.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه انتخابات در مقابل انواع اقسام توطئه‌های دشمن به پایان رسید و پیروز انتخابات مردم هستند، عنوان داشت: رهبری فرموده‌اند تا روز جمعه رقابت بود و بعد از آن به رفاقت تبدیل‌ شود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه طبق قانون نماینده مجلس نماینده کل کشور است، گفت: نمایندگان در خصوص استان با مدیران و کارشناسان برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص گشایش و رونق اقتصادی، اشتغال و معیشت مردم با عنوان اولویت قرار دهند و بعد از چهار سال اعلام کنند رفتار انقلابی داشته و دلسوزانه برای استان کار کردیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر