logo
امروز : شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۲
[ شناسه خبر : ۳۷۶۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه سلطانیه:

سلطانیه از پیرترین شهرستان‌ها است

سلطانیه-از-پیرترین-شهرستان‌ها-است
امام جمعه سلطانیه گفت: متاسفانه شهرستان سلطانیه هم به کاهش نرخ باروری مبتلا و از پیرترین شهرستان‌ها است و آمار ازدواج و موالید در شهرستان هم کاهشی است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب در خطبه‌های نماز جمعه سلطانیه با اشاره به روز ملی جمعیت و با بیان اینکه جمعیت یک موهبت الهی و از عوامل اقتدار و یک مانع جدی در برابر دشمنان است و در عین حال افزایش جمعیت و فرزندآوری مورد تاکید منابع دینی است، گفت: کاهش جمعیت خطری است که تن انسان را می‌لرزاند و در ۳۰ سال گذشته در حالی که کاهش نرخ باروری در دنیا ۳۳ درصد و در دنیای اسلام ۴۱ درصد بوده، در ایران ۷۰ درصد بوده که فاجعه است. 

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه متاسفانه شهرستان سلطانیه هم به کاهش نرخ باروری مبتلا و از پیرترین شهرستان‌ها است و آمار ازدواج و موالید در شهرستان هم کاهشی است و با این وضعیت در سال ۱۴۰۲ در قالب «طرح نفس» از سقط ۵۳ جنین جلوگیری شده است، افزود: سقط جنین توسط هر کسی اعم از پزشکان یا خود پدران و مادران اتفاق بیفتد حرام شرعی است و دیه دارد و از منظر قانون نیز جرم است. 

امام جمعه سلطانیه  با بیان اینکه مسأله جوانی جمعیت موانع اقتصادی و فرهنگی هم دارد که باید برطرف شود، ادامه داد: مسأله جوانی جمعیت جاده دو طرفه است که هم مسئولان و هم جوانان باید همت متقابل داشته باشند و مسئولان باید قوانین جوانی جمعیت را اجرا کنند و در وام فرزندآوری مردم را به دردسر نیندازند و از زوج های ناباور حمایت کنند که متاسفانه کم رنگ شده است. 

امام جمعه سلطانیه با اشاره به پروژه مصلای پیامبر اعظم (ص) سلطانیه و با بیان اینکه همه می‌دانند که سلطانیه به مصلی نیاز دارد و از طرفی هم پروژه شروع شده و باید تکمیل شود، گفت: شهرداری و شورای شهر باید به وعده خود عمل کنند البته از کمک‌هایی که قبلا داشته‌اند قدر بدانیم و از مردم خصوصا ثروتمندان نیز انتظار می‌رود کمک کنند. مصلی ۵۰ تا پنجره دارد و انتظار می‌رود هر نفر هزینه یک پنجره را بپردازد. 

امام جمعه سلطانیه با اشاره به درس آزادی خرمشهر و با بیان اینکه درس آزادی خرمشهر، مقاومت است و مقاومت موجب عقب‌نشینی دشمن می‌شود، افزود: عملیات وعده صادق در تنبیه رژیم صهیونیستی و عملیات طوفان‌الاقصی خرمشهر‌های جدیدی است که به دشمن شکست‌های دیگری تحمیل کرده است. 

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب با گرامی‌داشت دهه کرامت و تبریک میلاد نورانی حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، هجرت آن حضرت به ایران را از تاریخ پر افتخار ایران دانست و گفت: گسترش تشیّع و آغاز شبکه سازی عظیم شیعیان از برکات حضور امام رضا (ع) در ایران است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر