logo
امروز : یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۲
[ شناسه خبر : ۳۷۶۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه قیدار:

آزاد‌سازی خرمشهر شاه‌بيت مقاومت ایران است

آزاد‌سازی-خرمشهر-شاه‌بيت-مقاومت-ایران-است
‌امام جمعه قیدار گفت: سوم خرداد فتح خرمشهر در عمليات بيت المقدس، روز مقاومت و ايثار است و آزاد‌سازی خرمشهر نماد نصرت الهى و شاه‌بيت مقاومت و ايثار ملت بزرگ ایران است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از نسیم اشراق، حجت‌الاسلام علی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه به اقدامات مورد انتظار از مجلس دوازدهم اشاره کرد و گفت: با پایان یافتن تبلیغات انتخاباتی، اینک نوبت رفاقت برای خدمت است نه رقابت برای قدرت! بر این اساس شایسته سالاری و ملاک‌های صحیح مدیریت عقلانی و انقلابی، شاهد یک رویداد الگویی از مجلس دوازدهم باشیم.

بیشتر بخوانید

وی افزود: اولین و مهمترین وظیفه نمایندگان آشنایی عمیق با قانون اساسی و وظایف نمایندگی و اسناد بالادستی کشور و مهمتر از آن آشنایی عمیق با گفتمان امام راحل و رهبر حکیم انقلاب اسلامی است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: جانمایی واقعی و به دور از احساس و هیجان در کمیسیون‌های مجلس براساس تخصص و نیاز جامعه ضروری است، در موارد زیادی دیده‌ایم که برخی نمایندگان برای عضویت در یک کمیسیون مسابقه داشتند! از جمله بیم‌های همیشگی تشکیل ضعیف کمیسیون فرهنگی و فقدان نمایندگان متخصص و آشنا به ابعاد فرهنگ جامعه اسلامی و انقلابی است.

وی افزود: تلاش مجاهدانه برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین مسئله کلان کشور است که آحاد ملت را تحت‌الشعاع قرار داده است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: شفافیت به معنای واقعی، اجتناب جدی از تبعیض و فساد، ساده‌زیستی، دوری از عوام‌زدگی، پایبندی به قانون اساسی، اهتمام به مسائل کلیدی و اولویت‌دار، پرهیز از منازعات و لزوم اتحاد و انسجام داخلی در مقابل دشمن، تعامل و هم‌افزایی با قوای مجریه و قضاییه از جمله رهنمودهای رهبری به نمایندگان مجلس یازدهم بود که باید چراغ راه نمایندگان این دوره از مجلس هم باشد.

وی به دهه کرامت اشاره کرد و گفت: اهل معرفت، در ماه ذیقعده اُنس بیشتری با وجود مبارک حضرت ثامن الحجج آقا علی بن موسی الرضا(ع) پیدا می‌کنند و در این ماه به زیارت حضرت و تشرف به مرقد منور آن حضرت بسیار سفارش شده است.

امام جمعه قیدار به روز ملی جمعیت نیز اشاره کرد و گفت: در ۳۳ سال گذشته، نرخ باروری کلی در جهان، نزدیک به ۳۳ درصد و در جهان اسلام، نزدیک به ۴۱ درصد کاهش داشته اما نرخ باروری کلی در ایران ۷۰ درصد کاهش یافته است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: یکی از مهمترین مولفه‌های اصلی قدرت، بیشتر بودن و جوان بودن جمعیت است، همین قدر بدانیم که کشورهای مدعی جنگ مدرن، برای افزایش جمعیت خود به تکاپو افتاده‌اند.

وی به فرصت استثنایی پنجره جمعیتی اشاره کرد و گفت: ما الان در فرصت استثنایی پنجره جمعیتی قرار داریم، پنجره جمعیتی یا دریچه جمعیتی دوره‌ای است که بیشتر از دو سوم جمعیت در سنین فعالیت یعنی ۱۵ تا ۶۵ سال باشند و زنان بارور هم در دوره سنی ۱۵ تا ۴۹ سال قرار داشته باشند.

وی در ادامه افزود: سوم خرداد فتح خرمشهر در عمليات بيت‌المقدس، روز مقاومت، ايثار است و «آزاد سازی خرمشهر» نماد نصرت الهى و شاه ‏بيت مقاومت و ايثار ملت بزرگ ایران است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: فتح خرمشهر برای همیشه انديشه تسلط بر ايران، را به زباله‏‌دان تاريخ فرستاد و حماسه فتح خرمشهر آنقدر عظیم است که تا همیشه در حافظه تاریخ ملت ایران میماند و درس‌آموزی می‌کند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر