logo
امروز : یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۰
[ شناسه خبر : ۳۷۶۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

مدیران ضعیف باید کنار گذاشته شوند

مدیران-ضعیف-باید-کنار-گذاشته-شوند
امام جمعه ماهنشان گفت: حضور مدیران ضعیف در برخی ارگان‌ها و نهادها و ادارات زیبنده نظام، انقلاب و دولت نیست و مدیران ضعیف باید کنار گذاشته شوند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در خطبه‌های امروز نماز جمعه ماهنشان گفت: تعطیلی شنبه که از سوی برخی کارشناسان و رسانه‌ها اقدام اصلاحی ساده‌ای برای بهبود تعاملات مالی و تجاری بین‌المللی تصور می‌شود در واقع نوعی جراحی فرهنگی رادیکال با پیامدهای مهم است.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: از قضا به ضرر جریان فعالیت‌های اقتصادی، اداری، آموزشی خواهد بود، در سنت اسلامی هفته با شنبه آغاز و به جمعه ختم می‌شود.

امام جمعه ماهنشان ابراز کرد: این مسئله جنبه هویتی پررنگی در تمایز ملت اسلام از سایر ادیان و ملل دارد، این امر خواه، ناخواه با تبعات و دلالت‌های مهم فرهنگی و تمدنی همراه است.

وی مطرح کرد: تبعات و نتایج آن در بلند مدت خود را نشان خواهد داد، تعطیلی شنبه تبعات ضد کار و فعالیت نیز خواهد داشت و ضربه مهمی به کل روال فعالیت‌ها و کارهای اقتصادی و اداری و آموزشی کشور است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری افزود: با توجه به فرا رسیدن کشت محصولات تابستانی و استفاده افراد سودجو و برداشت غیر مجاز از آب‌های سطحی ما از اداره منابع آب و مسئولین مدیریت صحیح آب را خواستاریم.

وی تاکید کرد: مسئولین مربوطه اجازه برداشت غیر مجاز از آب را مخصوصا در چاه‌های غیر مجاز کم‌عمق را ندهند. تا در تابستان امسال شاهد تنش آبی و مشکلات برای افراد دارای مجوز وجود نداشته باشد.

وی ضمن گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس در سال ۶۱ و روز مقاومت و ایثار گفت: دشمن بعثی و صدام ۷۰ درصد خرمشهر را با خاک یکسان و تلفات بسیار زیاد جانی و مالی را به ما تحمیل کرد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با بیان اینکه ظلم و ستم دشمن بعثی شدید‌تر از داعش بود گفت: ظلم و جنایت دشمن بعثی از داعش بدتر و فجیع‌تر بود اما چون آن زمان فضای مجازی نبود این جنایات میان مردم نمایان نبود.

وی بیان کرد: آزادی خرمشهر، آغازی بر شکست‌های دشمن بود اما بزرگ‌ترین درس آزادی خرمشهر درک حقیقت، ترجیح هزینه مقاومت بر هزینه تسلیم بود. 

 امام جمعه ماهنشان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در مورد آزادی خرمشهر  فرمودند؛ خرمشهرها در پیش است از جمله خرمشهرها، جنگ شناختی و ترکیبی است که الان با آن مواجه هستیم.

وی ضمن گرامیداشت ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت گفت: کاهش شدید نرخ رشد جمعیت و سقوط نرخ باروری در ایران اسلامی یکی از دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری طی چند سال اخیر بوده است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری ابراز کرد: حرکت کشور به سمت کاهش جمعیت جوان است که این مسئله می‌تواند کشور را از جهات مختلف در معرض خطرات جدی و مشکلات جبران‌ناپذیری قرار دهد.

وی تاکید کرد: نخستین قدم در اصلاح سیاست‌های جمعیتی کشور تغییر گفتمان حاکم و ایجاد گفتمانی جدید بر مبنای ضرورت افزایش زاد و ولد است.

امام جمعه ماهنشان گفت: از مسئولین نظام می‌خواهیم با مدیریت صحیح منافذ فساد را مسدود کنند.

وی تاکید کرد: ما بار دیگر از مسئولین نظام می‌خواهیم با مدیریت صحیح منافذ فساد را مسدود کنند و مردم نتیجه حضور دولت مردمی را احساس کنند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری تصریح کرد: متاسفانه هر روز وضعیت معیشت مردم بدتر شده و ارزش پولی پایین‌تر می‌رود.

 وی یادآور شد: حضور مدیران ضعیف در برخی ارگان‌ها و نهادها و ادارات زیبنده نظام، انقلاب و دولت نیست و مدیران ضعیف باید کنار گذاشته شوند.

امام جمعه ماهنشان ادامه داد: اکثریت مطلق مجمع عمومی سازمان ملل به تشکیل کشور فلسطین رای دادند.

وی بیان کرد: فلسطین بعد از ۷۵ سال تحمل ظلم و ستم اکنون صاحب دولت و ملت شده و از حق خود دفاع خواهد کرد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۵
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۹
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴