logo
امروز : شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۴
[ شناسه خبر : ۳۷۶۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان:

قوانین شورا‌ها نیازمند بازنگری است

قوانین-شورا‌ها-نیازمند-بازنگری-است
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با تاکید بر اینکه قوانین شورا‌ها نیازمند بازنگری است، گفت: ماهیت شوراها بیشتر مطالبه امور روزمره زندگی مردم است که با رفتار یک نماینده مجلس تفاوت بسیاری دارد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»به نقل از روابط عمومی شهرداری زنجان، مجید ناصحی مقدم در حاشیه هفتاد و یکمین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شورا‌های اسلامی شهر‌های مرکز استان که به میزبانی شهر مقدس قم درحال برگزاری است، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از جمعیت کشور در شهر‌های بزرگ متمرکز هستند و نوعاً مشکلات مشترکی دارند، درنتیجه راه حل‌ها نیز مشترک است.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف این اجلاس استفاده از تجربیات یکدیگر و هم‌افزایی در راستای حل مشکلات و مطالبه از نهاد‌های حاکمیتی است، مطرح کرد: این اجلاس هر سه ماه یکبار برگزار شده و برای ارائه راهکار‌های مناسب تلاش می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه شورا‌ها از ۲۵ سال پیش چندین مسأله اساسی داشتند که همچنان برقرار است، عنوان کرد: شورا‌ها با تأخیر ۲۰ ساله به وجود آمدند و در نتیجه بخشی از وظایف آن‌ها را سایر دستگاه‌ها متولی شدند.

وی با تأکید بر اینکه همچنان این حیطه مسئولیتی به شورا‌ها بازنگشته است، خاطرنشان کرد: ماهیت شورا‌ها بیش‌تر مطالبه امور زندگی روزمره و بهبود وضعیت زندگی مردم است که با رفتار یک نماینده مجلس تفاوت بسیاری دارد.

ناصحی مقدم با بیان اینکه برخی از رفتار‌های احزاب سیاسی در شورا‌های شهر رسوخ می‌کند، تصرییح کرد: نمایندگان مردم وابستگی فکری به احزاب سیاسی دارند ولی این وابستگی در کارکرد شورا‌ها نباید دخیل شود.

وی با اشاره به اینکه شورا‌ها مصداق دموکراسی و مردم سالاری کسوت‌گرا هستند، یادآور شد: معضلات هر شهری در قالب شورا بر اساس هم فکری اعضای شورا حل خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با تأکید بر اینکه با هم‌افزایی همه اعضا باید به راهکار اداره بهتر شهر‌ها برسیم، گفت: شهر‌های کشور بزرگ شده و مشکلاتشان چند برابر شده است، در نتیحه نیازمند بازنگری قوانین شورا‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه امروز شهرداری‌ها اقدامات بزرگی انجام می‌دهند که باید متناسب این اقدامات در شورا‌ها ساختار سازی شود، مطرح کرد: برای تحقق این هدف باید مدیریت یکپارچه محقق شده، کارکرد شورا‌ها عملیاتی‌تر شده و دستگاه‌ها تولی‌گری برخی امور را به شورا‌ها پس دهند.

ناصحی مقدم با بیان اینکه یکی از دلایل موفقیت شهر قم تثبیت مدیریت شهری است، اظهار کرد: شهر قم یکی از نادرترین شهر‌هایی است که مدیریت آن بیش از ۱۰ سال تثبیت داشته و این از هوشمندی شورای شهر قم است.

وی با اشاره به اینکه تثبیت شهردار در یک دوره موجب انسجام سازمان شهری شده است، مطرح کرد: در زیرساخت‌های شهری قم تفاوت فاحشی را با دوره‌های گذشته شاهد هستیم و مهم‌ترین دلیل آن نیز تثبیت مدیریت شهری است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر